MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Skulle gärna ha en cross för lite motionskörning. Med det jobbet jag har nu så hinner jag inte ens åka på dom hojar jag redan har, men förhoppningsvis jobbar jag inte kvar där allt för länge..
Sitter alltså och surfar lite på blocket och kommer fram till att Kawasaki KX 250 kostar 5 - 10 000:- mindre än motsvarande Yamaha, KTM eller Honda.
Varför så stor prisskillnad? Är Kawasaki klenare, går sönder oftare eller nått annat som kan va bra att veta?
Hur pass ofta behöver man byta kolv och olja i en 250 2-takt? Hur ofta behöver man renover motorn?
Beror givetvis på hur man kör, men i mitt fall så skulle det väll isf vara nätt o jämnt styrfart runt banan. Iaf i början
Sitter alltså och surfar lite på blocket och kommer fram till att Kawasaki KX 250 kostar 5 - 10 000:- mindre än motsvarande Yamaha, KTM eller Honda.
Varför så stor prisskillnad? Är Kawasaki klenare, går sönder oftare eller nått annat som kan va bra att veta?
Hur pass ofta behöver man byta kolv och olja i en 250 2-takt? Hur ofta behöver man renover motorn?
Beror givetvis på hur man kör, men i mitt fall så skulle det väll isf vara nätt o jämnt styrfart runt banan. Iaf i början
