Kay skrev:Ändrat, noterat, smäll i huvet tacksamt mottagen. Tack!![]()
Ja va gör man inte för att verka smart ibland

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kay skrev:Ändrat, noterat, smäll i huvet tacksamt mottagen. Tack!![]()
Erol skrev:En reflektion:
Ponera att tex GSXR 1000 skulle tillverkas i Italen till ett högt pris medan tex Ducati 999 (eller vad den heter) skulle tillverkas i stora volymer i Japan till ett vettigt pris. Gissa då vilken hoj som skulle vara en finsmakarhoj för lyxlirarna?
Så tror jag det ligger till.
Mavve skrev:Ducati 999R: 240.000kr?
ZX-10R -05 135.000kr
öhlinare fram: 25.000kr
styr: 6.000kr
bak: 9.000kr
bromsarna räcker till på den redan......
175.000kr för en supervärsting hoj och då har du pengar över till helsystem och en fet portning som höjer effekten med minimum 15HK på hjulet. Nu finns det inte en ducceR-SPS-factory in the world som har ett juck att hämta och du har fortfarande pengar kvar till helförsäkring.
Erol skrev:En reflektion:
Ponera att tex GSXR 1000 skulle tillverkas i Italen till ett högt pris medan tex Ducati 999 (eller vad den heter) skulle tillverkas i stora volymer i Japan till ett vettigt pris. Gissa då vilken hoj som skulle vara en finsmakarhoj för lyxlirarna?
Så tror jag det ligger till.
Mavve skrev:Så slutsatsen blir om man tar med allas uttalnden inkl. amullos: Ducce är slöa as o kostar skjortan medans massproducerade japsarna går bra o håller bättre och ÄR bättre.
Ändå suktar så många efter en ducce eller MV?
Måste va därför som sossarna blir valda vid vart jävla val - folket(majoriteten) är dumma i huvet.![]()
RSV_R skrev:ZX-10R -05 135.000kr
bromsarna räcker till på den redan......
=175.000
---------------------------------------------
Aprilia Mille Factory 149.900
HAR REDAN.
OZ smidda fälgar: 38.000
massa kolfiber!
Brembo radial bromsar.
Delar för 78.000 kr, då inte kolfiber prylarna medräknade. Dessa kostar ca: 8.000-14.000 kr i orginal utförande....
Är då inte detta ett bra köp? Eller är det fortfarande en "dyr" och "kass" italiensk hoj som ni så gärna påstår....![]()
Nej, de går med jätteförlust på motorcyklarna. Men vad ska de göra? Ingen vill ju betala mer för deras skitgrejer. Det är därför de måste sälja en massa andra saker, för att få snurr på företagen.Bj.O.rn skrev:Är det ens så att motorcykelavdelningarna i dessa jättekoncerner överhuvudtaget går med vinst?
Är det massproducerat skit, egentligen tillverkat i Kina?
/B
De e kul med ironi.sandstream skrev:Nej, de går med jätteförlust på motorcyklarna. Men vad ska de göra? Ingen vill ju betala mer för deras skitgrejer. Det är därför de måste sälja en massa andra saker, för att få snurr på företagen.
De tar in billiga gästarbetare från Kina som får slita för en skopa ris i veckan och efter ett par veckor är det nackskått direkct!
Ni som ännu inte köpt en japansk hoj och anser er vara riktiga hojåkare: Gör det inte! Ni kommer bara att bli besvikna!
Vem vill ha en hoj som bara går och går och inte kräver ett par vana meckarhänder? Skräp!
Nej, då är det bättre att betala det dubbla och få lite själ i hojen!
sandstream skrev:Nej, de går med jätteförlust på motorcyklarna. Men vad ska de göra? Ingen vill ju betala mer för deras skitgrejer. Det är därför de måste sälja en massa andra saker, för att få snurr på företagen.
De tar in billiga gästarbetare från Kina som får slita för en skopa ris i veckan och efter ett par veckor är det nackskått direkct!
Ni som ännu inte köpt en japansk hoj och anser er vara riktiga hojåkare: Gör det inte! Ni kommer bara att bli besvikna!
Vem vill ha en hoj som bara går och går och inte kräver ett par vana meckarhänder? Skräp!
RSV_R skrev:Har kört och ägt GSXR.... Står fortfarande en i miniformat i bokhyllan! Bra hojar helt klart, men den va definitivt inte i klass med den jag har nu, på någon punkt!![]()
Jag skulle gärna testa en Milleec2bme skrev:De e kul med ironi.![]()
Men du skulle ha läst mitt och även RSV R:s inlägg.![]()
![]()
![]()
sandstream skrev:Nej, de går med jätteförlust på motorcyklarna. Men vad ska de göra? Ingen vill ju betala mer för deras skitgrejer. Det är därför de måste sälja en massa andra saker, för att få snurr på företagen.
sandstream skrev:Har man inte tillräckligt med argument så är det ett enkelt sätt att försvara sig med.
sandstream skrev:Jag skulle gärna testa en Mille![]()
Tur att du tog ditt förnuft till fånga.RSV_R skrev:(tänkte köpa 00:a R750 innan millen)
Ja, gör de. Jag tror du kommer att gilla den. Den är jätte-trevlig på alla sätt och vis.sandstream skrev:Jag skulle gärna testa en Mille![]()
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |