Varför är Ducati så jävla dyrt?

sleven skrev:
Det som kostar är den suveräna kvaliteten... :hihi :hihi

O ja det är ju hur vanligt som helst, särsklit på de cyklar som man servar rätt och kollar så att alla skruvar är rätt åtdragna
 
aci skrev:
O ja det är ju hur vanligt som helst, särsklit på de cyklar som man servar rätt och kollar så att alla skruvar är rätt åtdragna


748:a -02 2800 mil alltid servad på märkesverkstad och pedandtiskt skött utav en Ducatist :fatta!

På mina japanare har jag aldrig behövt dra några skruvar :va
 
Kan vi inte bara enas om att R1 egentligen är den optimala bågen och att alla egentligen borde ha en sån? V-twinnar, 750 cc, Honda och sånt; vad är det för jävla skit när alla egentligen vet att R1 är det bästa valet?

Egentligen alltså.
 
Man kan lika gärna fråga varför Volvo är dyrare än skoda.
Typ samma fråga
:tungan
 
aci skrev:
Eller som en ducatiförsäljare sa i en monter. Vem vill ha en framspottad honda när man kan välja en livsstil.
Ja, just det! Livsstilar köpta på avbetalning är de bästa :banana
 
Bingo skrev:
Kan vi inte bara enas om att R1 egentligen är den optimala bågen och att alla egentligen borde ha en sån? V-twinnar, , Honda

Egentligen alltså.


:mad: :arsele :huvet :fatta! :4skrika :tungan
 
sleven skrev:
748:a -02 2800 mil alltid servad på märkesverkstad och pedandtiskt skött utav en Ducatist :fatta!

På mina japanare har jag aldrig behövt dra några skruvar :va


Även solen har sina fläckar. Detta fenomen är inte vanligt och kan inte heller i mitt tycke användas som argument mot den generella kvalitén på hojarna.

Har en ram aldrig spruckit på någon japs?
 
yonsson skrev:
Man kan lika gärna fråga varför Volvo är dyrare än skoda.
Typ samma fråga
:tungan


FIAT/ALFA ROMEO kan nog däremot räknas vara bilvärldens Ducati

:rofl
 
Bingo skrev:
Ja, just det! Livsstilar köpta på avbetalning är de bästa :banana

Ingen hoj på avbetalning här, bara resten....

Edit: Rent teroetiskt så är ju det en livsstil lånad av banken med återtaganderätt
 
Il Mostro skrev:
Även solen har sina fläckar. Detta fenomen är inte vanligt och kan inte heller i mitt tycke användas som argument mot den generella kvalitén på hojarna.

Har en ram aldrig spruckit på någon japs?


Han bytte även båda topparna efter tusen mil eftersom dom läckte olja.
 
Nysse skrev:
Vad va de få kul med de? :va

/N

Det roliga med det var att tex den gamla Alfa GTV'n är en bil som inte passar den som går på toaletten regelbundet och läser Vi Bilägares besiktningsstatistik.

Känsla näh glöm sådant lafs

Edit: Stvafel
 
Last edited:
Nysse skrev:
Vad va de få kul med de? :va

/N

Mjae det roliga är väl det att ducce brukar väl jämställas med Ferarri av sina ägare. (Ta inte detta ordagrant nu....)

Det roliga var den dråpliga liknelsen med ett bilmärke som Fiat eller Alfa. I viss mån väldesignade och roliga bilar, men kvalitén är det ju lite si och så med.
 
P@trik skrev:
Om jag inte har helt fel så var det honda som var först med det...
Fel fel fel, Det gjorde Tamburini för länge sedan på Bimota.
 
print_screen skrev:
Fel fel fel, Det gjorde Tamburini för länge sedan på Bimota.


Kanske, men i modern tid var det Honda. Därefter hängde andra på tex ducce.
Man ljuger ju inte om man säger att Honda generellt sett gjort mest för mcutvecklingen i världen.
 
sleven skrev:
Han bytte även båda topparna efter tusen mil eftersom dom läckte olja.


Det var inte en av de där osmakliga hojarna med Suzukimotor?
Efterfrågan har gjort att det tagits fram konverteringskit så en TL-motor installeras i ett Ducatichassie...

Ungefär som att byta ut din kärestas hjärta mot en gråsten.
 
Superbee skrev:
Mjae det roliga är väl det att ducce brukar väl jämställas med Ferarri av sina ägare. (Ta inte detta ordagrant nu....)

Det roliga var den dråpliga liknelsen med ett bilmärke som Fiat eller Alfa. I viss mån väldesignade och roliga bilar, men kvalitén är det ju lite si och så med.

Det är absolut inget fel på kvaliten på en modern Alfa.

Alfa har ett oförtjänt dåligt rykte efter den gamla sudden. Folket nere i södra italien hade inget att göra om dagarna så det skulle byggas en bilfabrik där för att aktivera dem. Eller i alla fall en monteringsfabrik.
Det mesta på suddarna gjordes i milano varpå bilarna åkte tåg söderöver för bland annat lackering. Grejen var dock den att syditalienarna hellre låg och letade roliga molmformationer är målade bilar så de fick stå en stund innan lackning. Ofta utomhus...
Sånt sätter sina spår.
 
sleven skrev:
Han bytte även båda topparna efter tusen mil eftersom dom läckte olja.

Allt kan gå sönder och ja Ducati är känsliga om man inte servrar rätt och vissa detaljer är lite känsliga men det låter som han har haft otur inte drabbats av vanliga problem.

För min egen del kör jag Ducati för jag gillar känslan och vad den betyder för mig. Skulle jag vilja ha en billig "strulfri" hoj så skulle jag köpa en GS500 el liknande men då försvinner det magiska. Alla kör det de tycker känns bäst.
 
Superbee skrev:
Mjae det roliga är väl det att ducce brukar väl jämställas med Ferarri av sina ägare. (Ta inte detta ordagrant nu....)

Det roliga var den dråpliga liknelsen med ett bilmärke som Fiat eller Alfa. I viss mån väldesignade och roliga bilar, men kvalitén är det ju lite si och så med.

Joo, de kan jag väl hålla med om....men det är inga klågomål på dom nya Alforna när det gäller kvalitet och det samma kan man väl säga om Duccen är att dom är välsignat roliga att köra men dom kräver ett visst underhåll och att kvalitén är bättre idag.
Negativa uttalande är mest en massa "min kompis och jag har hört" istället för att komma med egna erfarenheter och fakta.
/N
 
aci skrev:
Eller som en ducatiförsäljare sa i en monter. Vem vill ha en framspottad honda när man kan välja en livsstil.
Jag är ledsen över att behöva krossa dina illusioner. Bingos inlägg kanske är skämtsamt i tonen men det är sant. Man kan inte bli någon annan än den man är genom att omge sig med materiella ting (typ, du är det du gör), inte ens om du betalar för det (typ, du är det du har råd med). Sånt prat kläcker marknadsavdelningar världen över ur sig och lurar människor till att tro att det går att köpa sig en identitet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top