Varför är det ofta brist på eldsjälar, funktionärer och tävlingsledare?

Jag personligen tycker det är rätt ballt att stå som flaggvakt. Nu har jag inte gjort det mer än på crossbana men att kolla live på RR är skithäftigt och att stå på posteringarna är ju grymt! Händer det nåt får man vara där och göra en insats också.

Nu är det ju så att jag är förare också men jag skulle lätt ställa upp på t.ex. flagga på förmiddagen om jag fick gratis körning - eller reducerat pris - på eftermiddagen.

Så har vi haft det ett antal år på Gelleråsen, men den möjligheten är tvärr borta nu...
Men då har vi fått disponera banan mot att vi flaggat för rejset senare.
Alla var vinnare.

Om man skall tävla kan du/jag inte vara funkis, eller hur? Och träna gör du för att göra bättre resultat på tävling. Jag skulle vilja se den aktiva förare som vinkar flaggan under en tävling/träning där han/hon hellre skulle tävlat/träna.

Faktum är att aktiva förare inte är så där jättebra funktionärer... De står mer och tittar på hur de andra kör och vem som leder och så än är koncentrerade på själva uppgiften... ;)

Jag "ser" det inte som tråkigt. Jag tycker det ÄR tråkigt.
Uppfyll de väldigt små krav de här ovan som har intresse har, så tror jag det kommer fungera.
Många tycker ju det är kul med "officella" tröjor och liknande.

Men jag läser ju att folk som själva håller på med sporten inte vill slösa bort viktigt träningstid så jag vet inte...

Långa stunder ÄR det oerhört tråkigt. Om man inte gör det kul. Det finns så oerhört mycket att göra medans förarna är på banan, och en hel del att göra mellan loppen också.

En sak som jag reflexmässigt numera gör är tittar och lyssnar på motorcyklarna. Så fort en hoj ändrar på sig i ljud eller utseende så ser jag det. Vid två tillfällen har jag fått in hoj i depå p.g.a. missljud. Vid de ena tillfället var hela jävla underkåpan full med olja när den parkerades i depå. Det hade INTE varit kul att få ut på banan.

Alltså gäller det att GÖRA det så roligt som det bara kan bli. Men visst, 250 SP och Rookie600 är som att se målarfärg torka... ;)

De som kör själva kanske jämför med adrenalinkicken av att köra genom en kurva jämfört med att stå i en och flagga. Mot de har vi arrangörer lite att erbjuda men de som inte kör kan knappast få en häftigare upplevelse än att vara funkis, man kommer inte så nära all action på annat sätt.

Snacka adrenalin... Att stå i tröset på ett SS600-EM och ha en tre-hojars startsmäll och ändå hinna få bort allt innan första hoj är tillbaka i kurvan är en klar pulshöjare...

Eller 34 stycken som går ikull i Ejes... På en tävlingsdag. Ochså en humörhöjare utan dess like.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...