Varför är det en brytare i kopplingshandtaget?

Ja det tror jag också är anledningen till att man ofta släpper på lite bränsle på motorbroms även på hojar. Jag har gjort så även i min mapp, dvs jag har avstått från att dra ned den nedersta TPS-kurva till noll, motorbromsen är ju redan nu heeelt tillräcklig.

Efter många timmars mappande på ene twinnen är det ofrånkomligt; Den behöver lite mat även under motorbroms. Provade med avstängning och magra av men den "torkar" ut vilket medför att A/F sjunker initialt vid nytt gaspådrag, fastän den mosar in soppa på "acc-bränsle". Bidragande kan vara att spridarna sitter vid spjäll och inte vid ventil.. Nu ligger bränslet på tomgångsmängd vid TPS=0 och alla värden är klanderfria. :)

Min kopplingsgivarknapp har gett upp hoppet likaså, hur löste du det med bygling?

Just nu kör jag med ett gem, farbror tittade lite suspekt på mig när jag skulle ha igång hojen bredvid dom häromdagen :D

Någon som vet om man kan köpa en ny givarknapp utan att byta hela handtaget, eller någon idé på någon trevlig lösning? :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!