Varför är det en brytare i kopplingshandtaget?

Ja det tror jag också är anledningen till att man ofta släpper på lite bränsle på motorbroms även på hojar. Jag har gjort så även i min mapp, dvs jag har avstått från att dra ned den nedersta TPS-kurva till noll, motorbromsen är ju redan nu heeelt tillräcklig.

Efter många timmars mappande på ene twinnen är det ofrånkomligt; Den behöver lite mat även under motorbroms. Provade med avstängning och magra av men den "torkar" ut vilket medför att A/F sjunker initialt vid nytt gaspådrag, fastän den mosar in soppa på "acc-bränsle". Bidragande kan vara att spridarna sitter vid spjäll och inte vid ventil.. Nu ligger bränslet på tomgångsmängd vid TPS=0 och alla värden är klanderfria. :)
 
Min kopplingsgivarknapp har gett upp hoppet likaså, hur löste du det med bygling?



Just nu kör jag med ett gem, farbror tittade lite suspekt på mig när jag skulle ha igång hojen bredvid dom häromdagen :D



Någon som vet om man kan köpa en ny givarknapp utan att byta hela handtaget, eller någon idé på någon trevlig lösning? :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top