Nyteknik
Bannad
Chris Ash skrev:Det ÄR trots allt skillnad på 50 mil gamla däck och helt nya...
Hur upplever en typisk amatör den skillnaden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chris Ash skrev:Det ÄR trots allt skillnad på 50 mil gamla däck och helt nya...
Nyteknik skrev:Hur upplever en typisk amatör den skillnaden?
Haha !! riktigt kul det där !! En uppsättning tjejkörda slicks säljes, aldrig vinterkörda mer än 20 min eller ett pass.Goodstuff skrev:Nä jag skojar inte.
Tror detta är racingens motsvarighet till "tjejkörd" och "aldrig vinterkörd".
Chris Ash skrev:Det svänger lättare och håller spåret lite bättre.
Mattias skrev:Veidectomtarna byter efter varje pass. Eller gjorde förra året iaf, nu har de ju nya gayregler.
Nyteknik skrev:Kanske det...
Geiger skrev:Jag har kört hela säsongen på endast 2 uppsättningar begagnade slicks.
Sist jag köpte däck var av Mr Lind till Sviestad SM. Körde träning, kval och race där. Sen körde jag två bandagar på Mittsverige banan, ocg två träningar efter det. Och nej... Dom är fortfarande inte helt slut. Helt sjukt!!
Eller så kör jag för sakta...?!![]()
Nyteknik skrev:Rätta takter! Slicks?
Goodstuff skrev:Nä jag skojar inte.
Tror detta är racingens motsvarighet till "tjejkörd" och "aldrig vinterkörd".
Tjejkörd kan juh innebära att Åsa har surfat med dommusse skrev:Haha !! riktigt kul det där !! En uppsättning tjejkörda slicks säljes, aldrig vinterkörda mer än 20 min eller ett pass.![]()
GSXR1100R skrev:Tjejkörd kan juh innebära att Åsa har surfat med dom![]()
Gammal fin bild som Sölflugan knäpptChris Ash skrev:Hähä, den var bra! Ny avatar Åsa?
håkan skrev:De som har spons/råd byter efter varje pass... reglerna är 6 bakdäck på en helg = 2 kval, 1 varmup, 1 race
det blir en del däck för de som har råd... och de kör ogärna på dom igen.. finns de som inte ens åker på nya däck som bara suttit däckvärmare på...
//Håkan
Torkel skrev:Jag vågar säga att det finns INGEN som har lika bra koll på t.ex körd tid på däck som jag har. Och då menar jag ingen!Se t.ex nedanstående rapport från de däck som sitter på hojen nu, 27 pass varav race på Anderstorp och Sviestad... Och de ser fortfarande fina ut!!
Jag vet att det betyder att jag gasar för lite, funderar faktiskt på att trycka upp en T-shirt där det står: "Nä, det går för långsamt idag med!"
Så köper man däck av mig så får man redigt inkörda mackor, inga 20-minutersfjomperier här inte!![]()
http://hem.bredband.net/b123853/tiretags.htm
Taget!johanrehn80 skrev:jag bjuder 3000kr paret
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka