varför är banhojar så billiga?

Silwer skrev:
hehe, är det anledningen det:-)
Fins billiga gat R1or med om det är en sån du vill ha, inte 35 tusen kanske men 45 tusen har jag sett flera nittiåttor för.
Men det är ofta långmiare med en o annan skavank, och vi vet ju hur förträffligt lådorna håller på dem.

var hittar du så billiga hojar? jag tycker att jag surfar på www.blocket.se och detta forum regelbundet men jag ser aldrig så billiga hojar.

är verkligen lådorna så dåliga? jag har läst att det tydligen bara är nån liten skitgrej för en kostnad av 14 kr som strular i lådorna. nån styrning eller fjäder eller vad det var. jag vill verkligen inte ha en massa krångel med växellådor för det är väl nästan det som är svårast att mecka med själv
 
jo de är dåliga, blir alla växlar tröga så är det den lilla fjädern, men minst lika vanligt är att 2an rammlar ur vid pådrag och då är det bar att öppna hela skiten.
 
Kamikaze kid skrev:
Bankörd hoj är ofta oreggad!
Väl använd, hårt körd, jordfräs funktionen kan vara ordentligt testad!

Gat hojar är oftast bättre skötta med orginal lack puts och inte så ofta omkull kastad....
Och så reggade förståss!

Där av pris skillnaden!

Onekligen konsekvent.
 
Silwer skrev:
så du testar inte toppfarten på crossbanan alltså?

ha ha.. nej crossbana har jag aldrig kört på. har tyvärr inte tillgång till någon sån. jag tänkte på att det inte funkar lika bra att känna stabiliteten i crossen när man håller fullt på grusvägar för då "vandrar" och spårar dom så mycket tycker jag.

sen det där med växellådorna igen. jag har hört att det bara gäller på 98'orna. stämmer det? räcker det med att köpa en 99'a för att va säker?
 
Det är väl inte banhojarna som är billiga utan gathojarna som är dyra :confused:

R1 -98 för 65 papp :kocko
 
bmwjohan skrev:
jag har tänkt ha hojen till att köra på gata och bana med. jag är dock inte för fem öre ute efter att posera utanför något café så jag bryr mig inte om ifall det finns lite repor. men jag vill absolut inte ha någon hoj som är remsne. det är väl det där med att fixa dit lysen och blinkers och sånt som blir det största problemet isåfall.


Ring någon MC skrot om du vill ha orginallysena (om de inte ingick i köpet). R1 delar är inte direkt unika på skrotarna... :)

Brukar handla om ca halva nypris om grejerna är i bra skick, billigare annars.
 
Silwer skrev:
jo de är dåliga, blir alla växlar tröga så är det den lilla fjädern, men minst lika vanligt är att 2an rammlar ur vid pådrag och då är det bar att öppna hela skiten.

När fjädern gårav finns det inga distinkta lägen i spaken å växlarna hoppar ur.
Du kan köra genom å hålla spaken i rätt läge å ta dig hem.
Ang lådorna på 98/99 tror jag inte de är sämre/bättre än på övriga modeller.
Andra växeln tar mycke stryk vid försök med å växla på bakjulet mm å missa växeln....
På 00án blev 1án lägre växlad.

Själv vart ägare till 3st 98ór å en 99á som gått mellan 1700-3800mil utan problem med lådan.
På 98án byttes kopplingskorgen ut på garantin(99án satt den korgen orginal),även ryckutjämnaren i bakhjulet samt några slangklämmor vid kylaren/är detta gjort finns en * vid chassinumret.

Angående köp av banhoj skulle jag inte tveka...
Nyss köpt mig en 98á som gått bana med krachkåpor+tank,var omkullkörd så styre bakram mm va böjt.
Nytt styre på skroten,rikta bakramen å på med orginaldelarna så har du en fräch hoj till rätt pris!
 
Last edited:
Eller så handlar man en komplett uppsättning kåpor framlyse, bakspeglar,styrhalvor, sadlar och tank av mig till ett skapligt pris i nästan ny skick kommer från en -98 Vit/röd
 
TOKER skrev:
Eller så handlar man en komplett uppsättning kåpor framlyse, bakspeglar,styrhalvor, sadlar och tank av mig till ett skapligt pris i nästan ny skick kommer från en -98 Vit/röd

passar på och fråga dig lite om din hoj. eftersom du erbjuder de prylar du gör antar jag att din fighter är en r1'a.

när man kör streetfighterstuket, hur mycket större luftmotstånd får man då? alltså jag förstår ju att du inte kan svara i % eller nått sånt, men märks det mycket? tappar man mycket i toppfart och prestanda över 200? jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köra streetfighter men jag vill inte tappa högfartsegenskaper på motorvägarna för jag tycker att det är underbart att ligga och löda 200+ på motorvägar.

har du drevat ner din någonting?
 
bmwjohan skrev:
passar på och fråga dig lite om din hoj. eftersom du erbjuder de prylar du gör antar jag att din fighter är en r1'a.

när man kör streetfighterstuket, hur mycket större luftmotstånd får man då? alltså jag förstår ju att du inte kan svara i % eller nått sånt, men märks det mycket? tappar man mycket i toppfart och prestanda över 200? jag skulle mycket väl kunna tänka mig att köra streetfighter men jag vill inte tappa högfartsegenskaper på motorvägarna för jag tycker att det är underbart att ligga och löda 200+ på motorvägar.

har du drevat ner din någonting?

glöm att ligga i 200 utan kåpa :3freak blir nog jävligt jobbigt
 
Macke skrev:
Detta kostar tiotusentals kronor + arbete. Och så vips, så är du uppe i samma pengar som att köpa en reggad gathoj i fint skick...

Nja inte riktigt! :va Mig kostade det totalt 1500:- för inköp av lampor!
 
visst blir prestandan lidande utan kåpor, mne främst är det kroppen som sätter stopp, det blåser förjäkligt utan kåpor helt enkelt.
Det är mao inget för dig.
 
jag har ju varit ute och smiskat med min gixxer utan kåpor. det var när jag höll på och mekade med motorn som fan. jag orkade inte skruva dit kåporna då, men det gick i alla fall att få upp den i 240 men då fick jag verkligen kämpa. fast då hade jag bara tagit bort kåporna som sitter vid benen framtill. jag hade inte tagit bort kåpan som sitter runt lyset. tror att det är en jäkla skillnad utan den.

jag får väl ta och göra lite toppfartstester när jag tillslut köper min R1'a så får vi ser hur mycket det skiljer. det verkar aldrig vara någon som kan svara på det som åker streetfighter. jag vill inte tappa mycket i effekt över 200 blås för det är där man måste ligga ifall man ska hänga av farbror blå snuthojarna. dom nya är ju rätt snabba.
 
bmwjohan skrev:
...jag vill inte tappa mycket i effekt över 200 blås för det är där man måste ligga ifall man ska hänga av farbror blå snuthojarna. dom nya är ju rätt snabba.

Här krävs moralskit. Någon?
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top