Vara med i OS eller inte?

Har damhockeyn i OS att göra?

• Antal röstningar
    0
os ska väl handla om vilka som är bäst. Om kvinnorna är så duktiga på hockey så att de platsar i herrlaget så ska dom ju få spela där. Men det är dom inte, kvinnor är i överlag otroligt mycket sämre på de flesta sporter. :fakta

honkiie skrev:
os ska väl handla om vilka som är bäst. Om kvinnorna är så duktiga på hockey så att de platsar i herrlaget så ska dom ju få spela där. Men det är dom inte, kvinnor är i överlag otroligt mycket sämre på de flesta sporter. :fakta

:fakta

Det enda dom är lika bra på är väl skytte? :fakta

newstead skrev:
Haha... ja, så kanske det är :gnissla

Fast jag är egentligen inte emot damhockey i allmänhet, jag tycker bara att det är en sport som behöver ett tag till på sig att växa innan det är dags för den att vara med i OS eftersom den är så pass ojämn som den är. Nu tror jag ju knappast att det kommer plockas bort från OS men min åsikt är att det inte skulle hamnat där förrän det funnits åtminstone 6 landslag som kan slå varandra.

Sen håller jag med Hållundan om att det vore bra för utvecklingen av damhockeyn om man tillät tacklingar. Vad är det för fel på att använda sig av samma regler som för gubbarna?

Men samtidigt tycker jag ändå att kvalitén på damhockeyn har förbättrats avsevärt om man jämnför med salt lake 2002.

honkiie skrev:
kvinnor är i överlag otroligt mycket sämre

De är betydligt bättre än dig på att föda barn... :rolleyes:

Är det så svårt att acceptera en så grundläggande sak som att Män och Kvinnor har olika förutsättningar. Den främsta anledningen till detta är testosteron. Även kallat MANLIGT könshormon många gånger. Detta hormon är avgörande för muskeltillväxt(det påverkar även aggressioner där vi män t.ex. kan skryta med att vi har ihjäl ca 400% fler än vad kvinnorna har ihjäl). Sedan är fysik en huvudingrediens i så gott som all idrott, även i grenar som man lätt misstar för enkla som skytte är fysiken viktig eftersom det är lättare att behålla en stabil kroppsposition om man är fysiskt stark...

Så varför sitta och jämnföra?! Självklart ska kvinnor tävla mot kvinnor i alla grenar de anser sig vilja tävla i.

korvgubbe skrev:
Så varför sitta och jämnföra?! Självklart ska kvinnor tävla mot kvinnor i alla grenar de anser sig vilja tävla i.
Möjligt, men tråkigt. Iofs så ser jag inte på någon sport alls så jag kanske inte ska yttra mig egentligen. Tycker sport är det enda man kan se på tv som faktiskt får mig att börja känna mig dummare för varje sekund. :gnissla

honkiie skrev:
Möjligt, men tråkigt. Iofs så ser jag inte på någon sport alls så jag kanske inte ska yttra mig egentligen. Tycker sport är det enda man kan se på tv som faktiskt får mig att börja känna mig dummare för varje sekund. :gnissla

Precis, gillar man inte damsport så är det ju ingen som tvingar dig att titta på det. Se på big brother istället.

2fast4hjo skrev:
Det gnälldes ju väldigt mycket när stav för damer introducerades. De hoppade ( jämfört med killarna) väldigt lågt men idag görs det världsrekord titt som tätt dvs utvecklingen går fort framåt.

Jag hade snarare hävdat att en idrott blir mer spännande när världsrekorden INTE slås titt som tätt för då innebär det att världsrekordet nått en hög nivå och att ingen deltagare är lika överlägsen som någon kan varai nya sporter med tveksam konkurens..

Jag vill bara påminna om att nu är dags!

Sverige mot Italien.

På med brynjan. Här ska det ölas :banana

fille600 skrev:
Sverige mot Italien.

Citerar radiosporten ang. Italiens damlag i ishockey:
- "Som värdnation fick man självklart vara med och de var faktiskt ett gäng rätt söta flickor som vinglade omkring på isen!"
:hihi

Men väl med som officiell OS-gren lär ju kvalitén höjas betydligt de närmaste åren.

Bara för att canada når upp till orimlig nivå betyder inte det att sporten skall tas bort från OS tycker jag. Bara för andra nationer att satsa hårdare... eller hur?

korvgubbe skrev:
Citerar radiosporten ang. Italiens damlag i ishockey:
- "Som värdnation fick man självklart vara med och de var faktiskt ett gäng rätt söta flickor som vinglade omkring på isen!"
:hihi

Men väl med som officiell OS-gren lär ju kvalitén höjas betydligt de närmaste åren.

Försöker se det söta flickorna :huvet . De har ju galler framför ansiktet och i övrigt så är deras utstyrsel mindre lämplig för okulärbesiktning :hihi

Håller med om att kvaliten borde öka med tiden. Yipee Sverige leder med 1-0 :banana

Webspy skrev:

Det kanske inte är en så dum ide', i vart fall om man är svensk :gnissla

"Det blev ingen medalj för svenskhoppet Anna-Carin Olofsson.
Orsaken: Nervdaller och tre bom redan i andra skjutningen.
– Jag är inte särskilt besviken, jag åkte jättebra skidor. En skottmiss gör inte så mycket, men tre skott går inte att ta in, säger Anna-Carin efter loppet. :huvet

Ryskorna var dock iskalla, och det bar till en rysk dubbel."

Tacka vet jag iskalla ryskor :banana

fille600 skrev:
Det kanske inte är en så dum ide', i vart fall om man är svensk :gnissla

"Det blev ingen medalj för svenskhoppet Anna-Carin Olofsson.
Orsaken: Nervdaller och tre bom redan i andra skjutningen.
– Jag är inte särskilt besviken, jag åkte jättebra skidor. En skottmiss gör inte så mycket, men tre skott går inte att ta in, säger Anna-Carin efter loppet. :huvet

Ryskorna var dock iskalla, och det bar till en rysk dubbel."

Tacka vet jag iskalla ryskor :banana

Att folk ens orkar bry sig i OS är ett under i sig!

Klart det ska vara kvar men självklart med samma regler som för grabbarna, låt dom tacklas och slåss lite! "Oj nu åker hon ut för att hon råkade åka ihop med en motståndare..." Hmm... :va

Boris skrev:
(Tom Jörgen Brink skulle ju vinna OS om han fick tävla mot damer)
Han skulle inte ens vinna om han så var själv i spåret... :huvet <- Väggen

Jag vet inte varför men jag hatar när kvinnor kör "lagsporter", jag blir bara förbannad och undrar vad fan de håller på med... :(
"Individuellt" har jag dock ingenting imot att de "tävlar" i. :)

Skott i pannan på allt med vinter OS att göra. Om vi avrättar alla som deltar i Vinter OS och förbjuder allt som har med Vinter OS att göra. Så kanske, kanske kan vi slippa vintern helt i framtiden och det är blir sommar året runt. :rolleyes:

Yes, nu vann damerna mot Canada i Curling.

DET är garanterat en sport som båda kön hade kunnat lira på lika villkor. Det är väl dock som med golfen, gubbarna är för skraja över att få stryk.

korvgubbe skrev:
Jag hade snarare hävdat att en idrott blir mer spännande när världsrekorden INTE slås titt som tätt för då innebär det att världsrekordet nått en hög nivå och att ingen deltagare är lika överlägsen som någon kan varai nya sporter med tveksam konkurens..
Hmm... Så om en person har satt ett riktigt rejält världsrekord som ingen kan slå, så innebär det att ingen deltagare är överlägsen och att sporten har bred konkurens? :va

Låter lite vingligt tycker jag...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...