Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:os ska väl handla om vilka som är bäst. Om kvinnorna är så duktiga på hockey så att de platsar i herrlaget så ska dom ju få spela där. Men det är dom inte, kvinnor är i överlag otroligt mycket sämre på de flesta sporter.![]()
newstead skrev:Haha... ja, så kanske det är![]()
Fast jag är egentligen inte emot damhockey i allmänhet, jag tycker bara att det är en sport som behöver ett tag till på sig att växa innan det är dags för den att vara med i OS eftersom den är så pass ojämn som den är. Nu tror jag ju knappast att det kommer plockas bort från OS men min åsikt är att det inte skulle hamnat där förrän det funnits åtminstone 6 landslag som kan slå varandra.
Sen håller jag med Hållundan om att det vore bra för utvecklingen av damhockeyn om man tillät tacklingar. Vad är det för fel på att använda sig av samma regler som för gubbarna?
honkiie skrev:kvinnor är i överlag otroligt mycket sämre
Möjligt, men tråkigt. Iofs så ser jag inte på någon sport alls så jag kanske inte ska yttra mig egentligen. Tycker sport är det enda man kan se på tv som faktiskt får mig att börja känna mig dummare för varje sekund.korvgubbe skrev:Så varför sitta och jämnföra?! Självklart ska kvinnor tävla mot kvinnor i alla grenar de anser sig vilja tävla i.
honkiie skrev:Möjligt, men tråkigt. Iofs så ser jag inte på någon sport alls så jag kanske inte ska yttra mig egentligen. Tycker sport är det enda man kan se på tv som faktiskt får mig att börja känna mig dummare för varje sekund.![]()
2fast4hjo skrev:Det gnälldes ju väldigt mycket när stav för damer introducerades. De hoppade ( jämfört med killarna) väldigt lågt men idag görs det världsrekord titt som tätt dvs utvecklingen går fort framåt.
fille600 skrev:Sverige mot Italien.
korvgubbe skrev:Citerar radiosporten ang. Italiens damlag i ishockey:
- "Som värdnation fick man självklart vara med och de var faktiskt ett gäng rätt söta flickor som vinglade omkring på isen!"
![]()
Men väl med som officiell OS-gren lär ju kvalitén höjas betydligt de närmaste åren.
Webspy skrev:Lägg ner OS!
fille600 skrev:Det kanske inte är en så dum ide', i vart fall om man är svensk![]()
"Det blev ingen medalj för svenskhoppet Anna-Carin Olofsson.
Orsaken: Nervdaller och tre bom redan i andra skjutningen.
– Jag är inte särskilt besviken, jag åkte jättebra skidor. En skottmiss gör inte så mycket, men tre skott går inte att ta in, säger Anna-Carin efter loppet.![]()
Ryskorna var dock iskalla, och det bar till en rysk dubbel."
Tacka vet jag iskalla ryskor![]()
Han skulle inte ens vinna om han så var själv i spåret...Boris skrev:(Tom Jörgen Brink skulle ju vinna OS om han fick tävla mot damer)
Hmm... Så om en person har satt ett riktigt rejält världsrekord som ingen kan slå, så innebär det att ingen deltagare är överlägsen och att sporten har bred konkurens?korvgubbe skrev:Jag hade snarare hävdat att en idrott blir mer spännande när världsrekorden INTE slås titt som tätt för då innebär det att världsrekordet nått en hög nivå och att ingen deltagare är lika överlägsen som någon kan varai nya sporter med tveksam konkurens..
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |