Dark_Messenger
Guest
Är inte det minsta religiös eller troende på något sätt. Däremot gör SK mycket bra saker för ungdomar och mindre belevade i vårat land. Därför betalar jag gladeligen de där sketna kronorna det kostar att vara med.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kuritas skrev:2659384Jag ger inga pengar till kyrkan av samma anledning som jag inte ger pengar till judendomen eller islam. It's not my bag, baby!
Om gamla kyrkor är viktiga för Sverige (Jag säger inte att de inte är det) så borde staten bekosta bevarandet.
Pengarna jag sparar går oavkortat till knark, horor och vapen.
lasse kongo skrev:2660320hur går jag ur ?
Qwerty skrev:2659731Klart man är med och betalar sin kyrkoskatt.
Betalar glatt mina 1-2% av lönen för att stödja dom som har det svårt i vårat samhälle. Det är lite mitt sätt att hjälpa alla som kommit snett eller fått livet raserat pga olyckor mm.
Esquire skrev:2659579Jag har aldrig sett någon som blivit lämnad ovan jord för ruttna. Ner i jorden kommer man alltid (eller kanske "på" om man får sin aska strödd).
Jessan skrev:2660639även om det räcker att en är medlem så tycker jag man ska ge fan i det om man går ur, ingår i valet man gör.
Jessan skrev:2660639Kan undvara de kronor det kostar. Tycker att det skulle vara tråkigt om alla kyrkor bara förföll och försvann och så står bara en massa andra religioners byggnader kvar.
Nienna skrev:2660692Jag håller med. Min då blivande make var medlem i kyrkan men jag var det inte. Vi gifte oss inte i kyrkan eftersom jag valt att gå ur. Hade känts helt fel för mig att göra det, och för honom spelade det ingen roll alls. Barnen döpte vi ju inte heller...de kan själva gå med i kyrkan och döpa sig om det visar sig att de skulle vilja konfirmera sig osv..Det är deras val och det står jag isf bakom och så även deras pappa (som gick ur kyrkan strax efter vi gift oss). Men, det kan ju bli konflikter..den som är med kanske absolut vill döpa barnen tex.. vad gör man då?
El Torpedo skrev:2660710Risken att kyrkor förfaller och försvinner för att folk går ur Svenska kyrkan är nog ganska liten. Byggnader som anses viktiga ur kulturhistoriskt perspektiv blir nämligen kulturminnesmärkta av Riksantikvarieämbetet. Och risken att Sverige sedan skulle fyllas av moskéer och synagogor, eller vad det nu är du avser med "andra religioners byggnader", är nog också ganska liten.
TOBO skrev:2660763Så vad tror ni på då?
Man lever ju bara en kort tid men man är död förbannat länge...
Det vore ju taskigt om man inte fick komma in pga obetald medlemsavgift.![]()
Amen to that!imaster skrev:2659309Jag är med i kyrkan för jag ser alla våra medeltidskyrkor som ett kulturarv och dessa behöver pengar för att underhållas. Jag ser också behovet av kyrkan i vår allt känslokallare värld, jag vet av erfarenhet att kyrkans arbete behövs - inte som religiös facilitet utan som social hjälpstation för folk som behöver prata, behöver stöd, mat och husrum. Två stora skäl till att jag är kvar i kyrkan och inte "sparar" dessa 2% av min inkomst.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |