Var ute och luftade ramen idag :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
har inte fått ihop hojen än men nu är det inte mycket kvar... ska in med tanken till lackeraren imorrn där han lägger på tvåkomponents-klarlack åt mig. Han tyckte det gick lika bra att jag la grunden, som blev mattsvart bas som kommer bli blank :)

Och innan provkörningen så var jag och bytte munstycke, från 152 original till ett 170. Trodde inte det skulle funka utan att byta tomgångsmunstycke också men den gick klockrent! Provade med original också, men då gick han bara på tomgången. Anledningen ser ni nedanför :skrämd

tyckte den gick mycket bättre på låga varv än tidigare, mer klipp så att säga. Eller så är det bara för att jag satt i endast blåstället och blåste ur den på alla växlarna på grusvägen :rodnar
hursomhelst så blev det ett GRYMT insugsljud, precis som på en bil med open air *ryser vid tanken på ljudet*

Bifogat

• dsc002581.jpg
    dsc002581.jpg
    39.9 KB · Visningar: 327
Och så en på nya framskärmen, men av bilden framgår det inte att den är "veckad" där fram. Den ser alltså inte ut som en vanlig crosskärm som satt innan.... jaja, bättre bilder kommer då skite.... ehhh skönheten är klar!

Bifogat

• dsc002591.jpg
    dsc002591.jpg
    42.6 KB · Visningar: 328
Och så en på skelettet bakifrån.....

(lägger inte upp dem i delen: bilder, för det är ju här den hör hemma hoppas jag)

Bifogat

• dsc002571.jpg
    dsc002571.jpg
    42.7 KB · Visningar: 322
Ahhh, den är kort men det ser inte ut som det på kortet. Eller kort och kort, den är inte lika kort som en snygg ktm-skärm som jag ville ha men å andra sidan kostade bara den där 180:- och det känns som det kvittar för skärmen är endast till för att luften ska hjälpa till att pressa hojen uppåt vid eventuella slangningar :D

Edit/ skärmen sitter snett vid kortet, likaså lyset....

Du har ju en massa saker på din ram, allt ska bort!
Sen kan du lufta den :)

Jag luftar också ramen just nu.
Känns som om det blev under fel årstid men iaf.

Bifogat

• kxramluft.jpg
    kxramluft.jpg
    42.8 KB · Visningar: 285
ahhh, vilken hiskelig färg du hade på din ram då!!!!

min som den såg ut från början:

Bifogat

• pict00151.jpg
    pict00151.jpg
    101.6 KB · Visningar: 223
Ja den :zpy gröna är ingen höjdare.

Din leksak ser däremot trevlig ut

Tackar tackar :) Nu är det bara tanken kvar sen hoppas jag på att den ser betydligt trevligare ut i svart utförande. Bara någradagar kvar nu så kommer bilder på den i nya utförandet, hoppas bara folk inte tror jag har kopierat atlas hoj även om den blir någorlunda lik för det är den jag har sneglat på lite i efterhand :)

Kul med en som gör precis likadant som jag suttit och planerat på sen jag skaffade hojen i våras. Jag ska dock göra det i vinter när man kommit ifatt ekonomiskt

För min del blir det likadant lyse som du har.
kort KTM stänka fram
Svart- eller mörkgrålackering av ram (det kommer ju passa med originalplasten sen iaf utan att skära sig för mycket i ögonen)
Svartlackering av tank (ska bli kul å se hur du får din och gärna ltie info om hur du gjort (PM'a gärna beskrivning vad du gjort och hur det blev))

Sen så ska det på SM-kit med fälgar och 320mm fram

Kommer nog bli lite roligare att äga och åka sen då får jag hoppas. Inte för att jag tycker det är så tråkigt nu heller men man vill ju alltid ha det roligare =D

/oXydex

Kan ju berätta redan här hur jag har gått tillväga. Jag valde "ekonomibygge", vilket består av våtslipning av all plast (inte uppruggad, utan bara slipad med 1600) därefter Presto-primer som funkar jäkligt bra. Sen på sidokåpor och bakskärm valde jag Motips blanksvart som itne blir för blank på plast men itne för matt heller. Grundade visserligen efter primern med biltemas svarta, endast för att slippa få vitt skikt nmär färgen slits ner, så det ligger ca 4-5 lager med biltemas lack under. Tanken körde jag motips mattsvart på, samma bas som blank dock. Och presto före givetvis...... Och nu väntar jag på att få tillbaka tanken från lackeraren som lägger några lager tvåkomponents-klarlack på för att hålla för bensinspill och sånt. Får hoppas på att det blir bra men jag har haft inställningen hela tiden att det gör inget om det skiter sig med finishen för antagligen så räcker det med ett enda litet nedlägg så är det uppskrapat :) Men som sagt, det här är inte ens ett bygge för det är ju bara lite finslipning av åkdonet så nu ska det ut och gasas med den i helgen!

Lycka till med ditt bygge förresten, och mina bilder kommer strax.

Låter bra det. Men ditt recept är många lager med svartlack under och sen ett 2-kompnents klarlack för för att avsluta jobbet

Ska jag nog testa på sen när det blir dags då =D

men den biten tar jag nog i vinter.

upp med bilderna på studs sen när du får tag i tanken

/oXydex

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard