Var tog tråden om u-tyre vägen?

Uppenbarligen var tråden så infekterad av deras egna medarbetare som bedyrar att *****.se är ett seriöst företag så att moderatorerna väljer att stänga tråden.

Det som känns märkligt är att SH inte vill att "varningen" i form av tråden finns kvar, medans de däremot låter företaget fortfarande göra reklam på SH. Skulle det nu visa sig att företaget är så oseriöst så att till och med företagsledningen fått sina konton spärrade här på SH så är det väl i sin ordning att ta bort deras annons också om den nu är så suspekt?

Tråden raderad samt användarna bannade av högre makt.

--Case closed--

"Case closed" är när annonsen ifråga tas bort från SH.

Last edited:
De satte upp fejkade konton för att ge intrycket av att företaget hade god renommé. Något marknadsföringsrättsligt opassande, om vi ska uttrycka oss diplomatiskt.

ÅAS verkar det vara halvpraxis hos däcksnasare att använda forumet som reklamkanal..

Vad vilka är U-tyre? Vilket företag?

Va gjorde dom?

U-tyre är företaget som har sin annons högst upp på denna sidan. En medlem ställde frågan om någon handlat däck därifrån, varvid en massa medarbetare från företaget öppnade konton på SH och låtsades vara nöjda kunder. Någon moderator tog bort hela tråden, men annonsen finns kvar.

Det är det sistnämnda jag stör mig på, och att tråden togs bort (inte bara låstes), utan verkligen togs bort så att ingen skulle kunna läsa den över huvudtaget.

Last edited:
U-tyre är företaget som har sin annons högst upp på denna sidan. En medlem ställde frågan om någon handlat däck därifrån, varvid en massa medarbetare från företaget öppnade konton på SH och låtasades vara nöjda kunder. Någon moderator tog bort hela tråden, men annonsen finns kvar.

Det är det sistnämnda jag stör mig på, och att tråden togs bort (inte bara låstes), utan verkligen togs bort så att ingen skulle kunna läsa den över huvudtaget.

Jag hitta den sen, men vem fan köper däck därifrån? Va ju bara skitdäck...
Nä myglare o fifflare ska hängas ut!!!!

U-tyre är företaget som har sin annons högst upp på denna sidan. En medlem ställde frågan om någon handlat däck därifrån, varvid en massa medarbetare från företaget öppnade konton på SH och låtsades vara nöjda kunder. Någon moderator tog bort hela tråden, men annonsen finns kvar.

det var EN person som reggade en massa konton och försökte utge sig för att vara olika personer som har handlat däck från u-tyre och snacka skit om andra företag för att försöka ge sken av att u-tyre är världens bästa däckhandlare på nätet (nystartat förövrigt:rolleyes:) och därmed försöka "få igång" företaget, men sådana försök genomskådas illa kvickt!

Så lite kreativ marknadsföring? Inte illa nog för att jag skulle tacka nej till deras reklampengar, säger ju ingenting om hur företaget är mot kunder.

Jag styr inte annonseringen och kommer inte säga nej till att dom annonserar här. Om det vore ett totalt fejk företag, vilket jag inte tror det är, då hade de även tagits bort som annonsörer. De följde inte forumets regler vad gäller diskussionforumet och tas därmed bort och eventuell reklam å deras vägnar försvinner. De förtjänar inte gratis reklam via trådar (en tid framöver) när de gjort sådant grovt regelbrott.

Ok, är det nu man ska starta en tråd om bythjul.com istället?

Pinsamt men att folk är så jävla korkade att de inte fattar att de blir genomskådade på 1 sekund. Det kanske är därför de kränger däck och inte jobbar på Nasa :näsblod

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park