Var tog KTMs sporthoj vägen?

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Måste säkert vara för ett år sen eller dylikt när jag såg i någon tidning en prototyp-bild på en sporthoj från KTM som var "under utveckling"...Kommer ihåg att den var redigt snygg...

Någon som vet nått mer om den?

EDIT: Kollade nyss in ktms hemsida (bättre sent än aldrig) Är det RC8an jag tänker på, känns inte som om den var så snygg, eller vad fan menar jag?;=)

Last edited:
Jaa, ser rätt häftig ut, (håller med, fronten är inte så snygg) annrs har dom ju för första gången lyckats med avgassystemet...Ska bli kul att se om ktm kan vinna någon mark i sporthojssegmentet!

Kan bli snygg och som andra "extrema" (KTM) designer så tar det ett tag sen är den säkerligen mkt snygg.
en bild på lermodellen, dock så ändras den en aning från visade prototypen innan den kommer..

Bifogat

• rc8.jpg
    rc8.jpg
    35.4 KB · Visningar: 150
Såg ut som ett lass skit enligt mig men smaken är ju som baken, illaluktande hos vissa :tummenupp

Wow - KTM lyckas verkligen skapa det som japanerna inte kan: design som känns ny och fräsch. Oavsett om man väljer att kalla detn ful eller snygg ska de ha heder för att de går en egen väg och inte den förutsägbara/säkra japanska.

Bifogat

• rc8_venom_concept_bike.jpg
    rc8_venom_concept_bike.jpg
    74.7 KB · Visningar: 93
Wow - KTM lyckas verkligen skapa det som japanerna inte kan: design som känns ny och fräsch. Oavsett om man väljer att kalla detn ful eller snygg ska de ha heder för att de går en egen väg och inte den förutsägbara/säkra japanska.

Jaha, honda bryter ut o gör ny design o då heter de bara att de e fult..
men när KTM gör nåt då kan de va nytt o fräscht, jaja.. mm... visst...

2009 nu? Först skulle den ju komma i år och sedan var det till 08 som gällde.
Är lite nyfiken på v4'an.

Såhär ska 690:n se ut.

2009_KTM_RC4_Supermono_r.jpg

Back