bmwjohan
För farlig för allmänheten
jag håller på och försöker mäta ventilspelet på min hoj men jag är lite osäker på var jag ska mäta. ska jag mäta där jag har ritat den vita pilen på en av bilderna? ifall det är där jag ska mäta så har jag inget ventilspel alls. jag får inte in 0.10 därimellan. det ska va 0.10-0.15. på den bilden jag har ritat själv visar jag också var jag försöker mäta. jag har kallat delarna för tryckstång och platta, hoppas att ni förstår vad jag menar. tryckstången kommer lite snett mot plattan så det går att få in bladmåtten som jag ritat men det finns inget glipa mellan tryckstången och plattan vid tryckstångens lägsta punkt. jag antar att man ska kunna få in 0.10 bladmåtten helt mellan tryckstången och plattan?
jag är helt säker på att motorn står i exakt rätt läge. jag har dragit in en tredje bild som visar det. kammarna står även i rätt läge och jag mäter på rätt ventiler för just detta läge.
mäter jag på rätt sätt eller är mäter jag fel? kan det bara vara som så att jag inte har något ventilspel alls..
jag är helt säker på att motorn står i exakt rätt läge. jag har dragit in en tredje bild som visar det. kammarna står även i rätt läge och jag mäter på rätt ventiler för just detta läge.
mäter jag på rätt sätt eller är mäter jag fel? kan det bara vara som så att jag inte har något ventilspel alls..