Var kan jag hitta hjälmar på nätet?

Strongliquid skrev:
Helt klart intressant. Dock vill man ju prova en sån modell först, och då firmorna här i byarna verkar vara dåliga på att ha AGVs würstingmodeller, så kanske nån här vet vart man kan hitta en sån, och göra det förbjudna, prova i butik och köpa nån annanstans :3freak , i närheten av Boden, lule, pite eller Älvsbyn?
Vart på de flesta butiker i lule som säljer hjälmar, dock har dom bara några få AGV-crosshjälmar och be dom beställa hem känns lite väl elakt.

Vart bor du nånstans? Beställde en hjälm igår å om du bor i närheten så kan du ju få testa den när jag fått den. :)

Beställde en i storlek MeduimLarge iaf :)

*Foxen* skrev:
Vart bor du nånstans? Beställde en hjälm igår å om du bor i närheten så kan du ju få testa den när jag fått den. :)

Bor i Boden, så det är ju en bit emellan då.
Dock så verkar en firma i pite ha den modellen inne, så blir nog att åka dit nån dag till veckan.

*Foxen* skrev:

Tja foxen :)
beställde du agv ti-tech? Den är riktigt snygg. har dock inte provat den, men den i helsvart och de gråa titan luftintagen gör att den verkar riktigt grym....
lägg upp ett kort när du får hjälmen, vilken det nu blev. Man måste ju få veta slutet....

hade!

Fick hem hjälmen idag och även ett par handskar som jag beställde i samma veva!

Och så fick jag även veta att hojjen äntligen var strypt å klar så då kunde jag hämta den i ö-vik (ca 10mil härifrån, så det vart en lämplig första sväng med ens nya grejjer) ;)

Hjälmen = riktigt skön å kanon bra!

Handskar = Riktigt bra dom med!

Har inte möjlighet att lägga upp någon bild just nu, men ska se om jag kan fixa en under morgondagen :tummenupp

Beställde även ett tonat visir till å då vart hjälmen bara snyggare kan jag lova! :tuttar

morecore skrev:
Tja foxen :)
beställde du agv ti-tech? Den är riktigt snygg. har dock inte provat den, men den i helsvart och de gråa titan luftintagen gör att den verkar riktigt grym....
lägg upp ett kort när du får hjälmen, vilken det nu blev. Man måste ju få veta slutet....

hade!

Jajjemus, det är Ti-Tech modellen =)

var och provade hjälmen i veckan, ML får det bli.
Ringer ingenalls i morron och peställer, måste ju ha nånting att ha på :kocko

Förresten, vad var det mer med i kartongen då? Hjälmpåse, nån sorts faktura/kopia eller dylikt?

Last edited:
Strongliquid skrev:
var och provade hjälmen i veckan, ML får det bli.
Ringer ingenalls i morron och peställer, måste ju ha nånting att ha på :kocko

Förresten, vad var det mer med i kartongen då? Hjälmpåse, nån sorts faktura/kopia eller dylikt?

Det som följde med hjälmen var:

1.Hjälm :rolleyes:
2. Hjälmpåse
3. Ett gäng med tear off

Nej, fick inget kvitto eller dylikt med, men jag har kvar "kvittot" på att jag satt in pengarna fortfarande, men hur det kommer att funka med någon sorts garanti får jag låta No1 svara på dock.

No1: Tack så mycket för köpet av hjälmen mm. Det vart verkligen kanon å du hade rätt angående storleken! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back