Var köper man färgad kylslang?

EasyRider skrev:
Jag fortsätter väl på denna tråden som numera handlar om packningsgegga och tätning av 2-t motorer isf. kylslang. ;)

Jag har inte hittat Loctites RTV Blue Silicone så jag funderar lite på denna:

http://www.biltema.se/

Packningssilikon
För tillverkning av egna packningar. Motstår vatten, motor- och transmissionsolja, bromsvätska, glykol m.m. Förblir elastisk utan att spricka. Tål temp. upp till +250 °C. Färg: svart. Innehåll: 75 ml.

Art nr 36-193

Är det någon som provat den?

Och den tål alkylatbensin??????
Det är få av de silikonbaserade som inte påverkas negativt av alkylatbensin eller andra motorbensiner.

6008pro skrev:
Och den tål alkylatbensin??????
Det är få av de silikonbaserade som inte påverkas negativt av alkylatbensin eller andra motorbensiner.

Inte vet jag, det är ju därför jag frågar!!! Hade jag vetat så hade jag inte frågat (det borde väl vara uppenbart :va ). andersbrink pratar mycket om den iaf. Det brukar mest vara i trådar om tätning av ventilkåpa dock.

Wheelie- king sa att det gick med vanligt badrumssilikon och pizzakartong. :hihi

Vad föreslår du då som har koll på alla marknadens produkter? Var kan jag köpa det du rekommenderar?

Loctite RTV Blue Silicone finns inte i Sverige längre iaf.

EasyRider skrev:
Inte vet jag, det är ju därför jag frågar!!! Hade jag vetat så hade jag inte frågat (det borde väl vara uppenbart :va ). andersbrink pratar mycket om den iaf. Det brukar mest vara i trådar om tätning av ventilkåpa dock.

Wheelie- king sa att det gick med vanligt badrumssilikon och pizzakartong. :hihi

Vad föreslår du då som har koll på alla marknadens produkter? Var kan jag köpa det du rekommenderar?

Hylomar respektive Yamaha Bond(grå). Dyra saker men myyyyyket bra.

EasyRider skrev:

Om du vill ha Loctite RTV Blue Silicone så kan jag ta hem det åt dig.
(min far säljer mc och mopeddelar).
Det finns två storlekar på tuberna, men den lilla räcker väldigt länge.
Kan kolla upp pris om du är intresserad.

P.S. Det med badrumssilicon och pizzakartong var inte ett skämt. Använde det när jag var 14 år på min 15 hk mopperacer, även mellan motorhalvorna! och det var aldrig några läckage...

Wheelie-king skrev:
Om du vill ha Loctite RTV Blue Silicone så kan jag ta hem det åt dig.
(min far säljer mc och mopeddelar).
Det finns två storlekar på tuberna, men den lilla räcker väldigt länge.
Kan kolla upp pris om du är intresserad.

P.S. Det med badrumssilicon och pizzakartong var inte ett skämt. Använde det när jag var 14 år på min 15 hk mopperacer, även mellan motorhalvorna! och det var aldrig några läckage...

Hej!

Ja, kolla gärna upp pris! :tummenupp Den måste väl fungera bra, eller vad tror du? En liten tub bör räcka då skulle jag tro.

Jag har nu beslutat mig för att köra naturell ( dvs. utan packningsklet :hihi ). Det har ju funkat för de flesta innan och är tydligen bättre än dåligt packningsklet. Är man bara observant på hojens beteende så skall det inte vara några problem.

Whellie- king du behöver inte kolla på pris och leverans för Loctite Blue RTV då. Tack för erbjudandet iaf. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman