Var köper jag billigt batteri?

Berra_83

Per
Gick med
12 May 2005
Hoj
ett par r6:0r
Behöver byta batteriet i min gixxer 600 -99. Sitter ett i från biltema nu, som inhandlades för 3 säsonger sen för nån 3hunka. Behöver byta det, men va på biltema igår och de hade inga(?) mc-batterier, iaf inte ett sånt jag behöver.. så frågan, var ska jag vända mej? Å nej jag är inte sugen på attt köpa ett orginalbatteri från handlaren för 1400.

biltema. Varför skulle de inte ha ett som passar. Bara att mäta vad du får plats med och sen ta ett lämpligt.

Annars kanske biltema 80-818 passar, det passade min gixxer -97 i alla fall. Dock EJ HELT säker på modellbeteckningen men detta borde finnas på biltema.

Mekonomen har alla Global's batterier i sortimentet.
Dock kan det vara hemtagningsvara.. Leveranstid cirka 2 dagar.

Ett bra tips för övrigt för alla 08:or...

Ni kan köpa Global's alla batterier över disk på deras lager i Länna.

Mitt batter är ca 100 ggr 180 ggr ggr 170 och det minsta de hade var ungefär dubbelt så stort, blir lite svårt då, eller? :va

Kollade du på batterihyllan för bilar :va:confused:
Kikade in på Biltemas hemsida och det verkar som om de missat att lägga in MC-batterier, hittade förvisso när jag kolla på reservdelar till en suzuki. Ring/maila deras kundtjänst om du nu inte har hunnit kolla i butiken.

Kikade in på Biltemas hemsida och det verkar som om de missat att lägga in MC-batterier, hittade förvisso när jag kolla på reservdelar till en suzuki. Ring/maila deras kundtjänst om du nu inte har hunnit kolla i butiken.

Biltema hade massor med mc-batterier när jag var där för nån/några veckor sen.

Från biltema.se
art. 80816 GSX 600 F 98-05 MC BATTERI GEL 12V 8AH 349.00

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år