Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Annars hittade jag dom där på JulaHar en sån dimmer installerad i min garderob. Har för mig att jag köpte den på ÖB.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Annars hittade jag dom där på JulaHar en sån dimmer installerad i min garderob. Har för mig att jag köpte den på ÖB.
Jo, Elko Plus ser ok ut. Skall ta mig en närmare titt på dom. Tack för tipset!
Sen kör jag med dom nämda "trappkopplings" dimmrarna. Elektroniska dimrar 40-400W om jag inte mins fel. Galen sköna att ta i (lackade med gummifärg tror jag), små hack mellan lägena, softstart dvs dom dimrar upp till förvalt läge ca 1s efter att man tryckt in knappen. Kostar 600-900:- i handeln
QUOTE]
Softstart är bra
Dock måste jag varna angående uttagen. Det finns knappt något spel alls mellan kontakten du trycker in i den och själva uttaget. Pilligt som faen ibland... Känt fel med dom.
QUOTE]
Inget jag har märkt av vare sig på 2 eller 3-vägsuttagen
Se upp lite ang dimrarna bara, det finns allt mellan 300 - 1000W men alla är inte dimmbara från 2 håll utan bara ett om man skall ha det trådbundet och inte trådlöst.
Det finns en som är s.a.s. huvuddimmer och de andra är slavar men kolla pdf:en så ser du.
Trådbundna finns i denna ganska långt ner.
http://www.elko.se/elko2_sve/frontend/files/CONTENT/ledaren_0601.pdf
Det är helt olika system om man tar trådbundet eller trådlöst.
Se upp lite ang dimrarna bara, det finns allt mellan 300 - 1000W men alla är inte dimmbara från 2 håll utan bara ett om man skall ha det trådbundet och inte trådlöst.
Det finns en som är s.a.s. huvuddimmer och de andra är slavar men kolla pdf:en så ser du.
Det är helt olika system om man tar trådbundet eller trådlöst.
Kolla in en dimmer som heter dimmax, det är en switch dimmer enhet som du sätter bakom en vanlig brytare och sätter dit en fjäder som gör att knappen blir återfjädrande. Detta gör att du har en vanlig brytare som dimmer (ser lite roligare ut i helhet) och det är inga bekymmer att göra trappomkastning med styrning från flera håll.
Kör Elko plus hemma och det är jefligt cleant med uttag som sticker ut ett 11mm från väggen.
Kolla även in Elko living system, kan lite grann om det men det finns folk på firman som är mer insatt om du vill ha information.
Happy hunting.
Strömställare![]()
Min favvo är när kunderna säger kontakt....![]()
Min favvo är när kunderna säger kontakt....![]()
När konsulten ritar strömställare istället för 1-vägs uttag bakom tvättpelarn. Ja det är en hitt det!
Men håller med, tryckknappsdimmer är det snyggaste och mest cleana!
Elko plus 2-kanal pwm, mmmmmmmmm....
OT: Ska Starstriker flytta från en av Stockholms vackraste vyer?
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |