Var köpa kedja?

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Ursäkta min idioti att jag frågar här på forumet och JA har försökt googla.
Var kan jag köpa mig ett kedjelås online? Alt hela kedjan.
Fick kedjebrott igår, kedjelåset verkar ha gett sig.:gnissla
Hade tur i oturen då blocket höll. Slapp bara en mindre del av det gjutna kedjeskyddet. Ska prova limma det veidec metallim.
Tacksam för svar, vill få ihop den asap.

addemoto köpte jag på för 2 veckor sen visserligen köpte jag i butik där men kedja + drev gick på 1300 tror jag endast kedjan går på runt 8-900kr

Har bara hört goda ting om www.addemoto.se :tummenupp

Då kan du få höra något som är lite dåligt.
Jag fick en kugg för stort bakdrev och kedjan var lite för lång men inte så lång att den gick att korta en länk.
Kommer ändå att handla av dom igen tack vare den snabba servicen med ett nytt kedjelås då jag hunnit nita ihop det innan jag märkte att kedjan var för lång. Det tog knappt 20 timar tills jag hade det hemma från Malmö.

har precis beställt komplett drivpaket från addemoto, hoppas dom är så bra som vissa nämnt

På sporthojar skall man helst inte köra med kedjelås utan nita kedjan med ett nit verktyg. Är drivpaketet gammalt o slitet så byt både kedja och drev samtidigt. Annars slits den nya kedjan snabbt ut.

Instämmer med några av föregående talare. S-Racing är guld att handla från. Otroligt kunniga och framför allt trevliga med bra priser och snabba leveranser.
Beställde ett komplett drivpaket och det landade på ca 2100kr inkl. frakt och då var det även inklusive ett ordentligt nitverktyg.

Addemoto!

Har handlat kedjor och drev där till massvis med hojar, och det har alltid varigt bra kvalitet!

Att en KTM handlare ska ha runt 2100-2200:- för ett original drivpaket till en LC4 (antagligen o-ring kedja väl?) medans Addemoto ska ha 1100-1200:- för ett liknande paket* anser jag vara en ganska komiskt skillnad.

*EK kedja och JT drev. EK kedja sitter ju original på vissa hojar och JT drev är ju känt över hela världen.

Sedan tycker jag det är shysst att dom har nitverktyg till utlåning.

Har samma fråga, behöver en 525 124 kedja, biltema hade visst bara 520 och 530. Addemoto verkar inte sälja kedjor alls, s-racing vill ha över en tusing för en simpel oring-kedja och kollar man duells och alright återförsäljare verkar de ha rökt rostade bananskal medans de satte priserna.

Ska man verkligen behöva beställa en så simpel sak som en kedja från utlandet? eller finns det nånstans i sverige man kan köpa?

Har samma fråga, behöver en 525 124 kedja, biltema hade visst bara 520 och 530. Addemoto verkar inte sälja kedjor alls, s-racing vill ha över en tusing för en simpel oring-kedja och kollar man duells och alright återförsäljare verkar de ha rökt rostade bananskal medans de satte priserna.

Ska man verkligen behöva beställa en så simpel sak som en kedja från utlandet? eller finns det nånstans i sverige man kan köpa?

Ebay är din vän:krama

ADDEMOTO, the best butik in Schweden! JA

hittar inga kedjor alls på deras sida, bara drivpaket med skitdrev jag inte vill använda :P (piratdrev äter ofta upp utgående axel från lådan på honda och bak kör man ju super sprox för att få bästa mellan alu/stål, sen vill jag själv välja utväxling)

DID x-ring kedja för 76 euro från tyskland lockar just nu

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...