Var köpa kedja?

hittar inga kedjor alls på deras sida, bara drivpaket med skitdrev jag inte vill använda :P (piratdrev äter ofta upp utgående axel från lådan på honda och bak kör man ju super sprox för att få bästa mellan alu/stål, sen vill jag själv välja utväxling)

DID x-ring kedja för 76 euro från tyskland lockar just nu

Addemoto har separata kedjor. Man kan även välja vilka drev som ska ingå i paketet. Själv har jag goda erfarenheter av deras drev.

hittar inga kedjor alls på deras sida, bara drivpaket med skitdrev jag inte vill använda :P (piratdrev äter ofta upp utgående axel från lådan på honda och bak kör man ju super sprox för att få bästa mellan alu/stål, sen vill jag själv välja utväxling)

DID x-ring kedja för 76 euro från tyskland lockar just nu

Annars är de bara att slå en pling till dom (Addemoto) så löser dom de säkert, kedjor har dom ju eftersom dom säljer hela drivpaket. :tummenupp

Addemoto har separata kedjor. Man kan även välja vilka drev som ska ingå i paketet. Själv har jag goda erfarenheter av deras drev.

Är väl vanliga JT-drev? härdat stål.

så du har provat köra några tusen mil med sånt drev på en 90-tals honda? där ser man, jag som hört mycket dåligt om hondas relativt mjuka härdning de hade i kombination med härdade drev utan ryckutjämnare (orginalframdrevet har mittenparti i gummi och även mjukare stål i delen som sitter mot axeln), folk som svetsar fast framdrev efter att splinsen blivit mos och sen säljer hojen. Jaja måste ha drömt om de bekymren då eftersom du uppenbarligen testat.

Bak är det inget fel med deras simpla ståldrev förutom vikten. Och att de inte kostar speciellt mycket mer med ett riktigt bra drev. Rena alu-drev slits för fort för det ska vara värt, altså valde jag super sprox som är en bra kompromiss.

Annars är de bara att slå en pling till dom (Addemoto) så löser dom de säkert, kedjor har dom ju eftersom dom säljer hela drivpaket. :tummenupp

de gör dem säkert och de är säkert en av de bättre handlarna. Men känns endå enklare att bara knappa lite på datorn då och få det från tyskland. Hade jag fått den innan helgen hade det varit värt 100-200 spänn extra men nu är helgen redan här och då har jag inte brottom längre.

Är väl vanliga JT-drev? härdat stål.

så du har provat köra några tusen mil med sånt drev på en 90-tals honda? där ser man, jag som hört mycket dåligt om hondas relativt mjuka härdning de hade i kombination med härdade drev utan ryckutjämnare (orginalframdrevet har mittenparti i gummi och även mjukare stål i delen som sitter mot axeln), folk som svetsar fast framdrev efter att splinsen blivit mos och sen säljer hojen. Jaja måste ha drömt om de bekymren då eftersom du uppenbarligen testat.

Bak är det inget fel med deras simpla ståldrev förutom vikten. Och att de inte kostar speciellt mycket mer med ett riktigt bra drev. Rena alu-drev slits för fort för det ska vara värt, altså valde jag super sprox som är en bra kompromiss.

Sakta i backarna nu. Hur deras drev funkar på Honda har jag inte sagt något om. På min kawa funkar de iallafall. Om du behöver specialdrev till din Honda tycker jag helt klart att du ska köpa såna. Lycka till med det.

Har en ny EK 530 ZVX2 kedja + nitlås som du kan få köpa om du vill. (116 länkar, bara o korta om det behövs)
Detta är deras näst värsta X-rings kedja.

Nytt drivpaket då hade jag valt Addemoto då de har EK kedjor och samtidigt bra priser.

Beror ju på vad det är för moppe den skall användas till liksom... ville ba va snel hest va

Beror ju på vad det är för moppe den skall användas till liksom... ville ba va snel hest va

javisst snällt att erbjuda, men läser man inläggen ser man att jag behöver en 525 124-länk, vilket inte finns på biltema och därav problemet från första början.

Aha, såg inte att det var trådlyft. Lycka till ivf!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT