Var köpa Husaberg Motard?

• Thread starter Thread starter hp
  • Start date Start date

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Är det någon som vet en firma helst i mellansverige där dom har en Husa fs 650 hemma. Marin och fritid har, det har jag kollat men det kanske finns flera ställen...

Last edited:
Måste det vara en ny? Har förstått att 03-orna har varit lite svåra att få tag på...

Nejdå, -03 or finns lite här och där. Karlströms motor sålde sin sista till min kompis i förrgår. Tänkte bara höra mig för inför ett ev köp så man slipper åka 100 mil för att hämta.

Aha! OK, det kanske bara var i början av året som det var en bristvara (fick vänta ett tag på min, fast jag hade beställt den 4 månader före leveransdatum! *morr*)

Det finns säkert snälla motardvänner runtom i landet som kan hjälpa till om det blir krångligt! :)

Offroadcenter MC Sport
Trosta Gård - Arlanda (5km öst väg 273).

Han säljer Husaberg, vet inte om han har någon hemma men du kan alltid ringa 08-59430770 och lyssna.

Jag handlade en på Marin & Fritid idag, den sista -03:an som är äkta motard enligt säljaren (men så säger dom ju allihopa). Han hade 3 till motarder men dom hade crossfjädring, i övrigt identiska. Trevligt bemötande och dom verkar veta vad dom pratar om.

Bra val! :tummenupp

Du kommer att ha hur kul som helst med din nya älskling! :D Det har jag!!! :fakta

hp skrev:
Jag handlade en på Marin & Fritid idag, den sista -03:an som är äkta motard enligt säljaren (men så säger dom ju allihopa). Han hade 3 till motarder men dom hade crossfjädring, i övrigt identiska. Trevligt bemötande och dom verkar veta vad dom pratar om.
Tror nog Micke talade aldeles sant. Men nån av dem hade väl endurofjädringen? De hade dessutom Pilot Race istället för vanliga Pilot sport eller hur??
Brukar bli så varje år att när årets produktion är klar så finns det delar kvar att sätta ihop ett par cyklar till av pga olika kasseringar eller för stora beställningar eller så och Micke brukar köpa på sig de hojarna. Så även i år.

Grattis till köpet :tummenupp Du kommer inte ångra dig :fakta

Ja, det satt andra däck på dem med (Pilot Race). Dom hade mycket plast och reservdelar till Husaberg såg jag. Körde 20 min innan regnet kom igår. Är helnöjd hittils. Det var besvärligt att plocka bort trottelstoppet tycker jag. Till slut skar jag av rörhylsan med en röravskärare och klippte upp resten med en plåtsax. Nu går det att gasa lite längre än de ca 3 mm som rullen rörde sig när jag fick hojen.... :)

hp skrev:
Ja, det satt andra däck på dem med (Pilot Race). Dom hade mycket plast och reservdelar till Husaberg såg jag. Körde 20 min innan regnet kom igår. Är helnöjd hittils. Det var besvärligt att plocka bort trottelstoppet tycker jag. Till slut skar jag av rörhylsan med en röravskärare och klippte upp resten med en plåtsax. Nu går det att gasa lite längre än de ca 3 mm som rullen rörde sig när jag fick hojen.... :)
Du har tagit bort ALLA strypningarna hoppas jag??

JagMötteLassie: En kompis till mig har konstruerat lådjä-eln som sitter på luftfiltret när han jobbade där en kort stund. Visst ser den rolig ut med snabeln på, hehe.

Vad fick du med för munstycken i säcken??

Jag knackade bort gnistgallret, tog bort lådan över luftfiltret, klippte bort trottelstoppet samt bytte munstycken. Om jag minns rätt var det 40 i lågfart, 190 som huvudmunstycke och DR272 som emulsionsrör.

Det är väl inga mera strypningar hoppas jag.

hp skrev:
Jag knackade bort gnistgallret, tog bort lådan över luftfiltret, klippte bort trottelstoppet samt bytte munstycken. Om jag minns rätt var det 40 i lågfart, 190 som huvudmunstycke och DR272 som emulsionsrör.

Det är väl inga mera strypningar hoppas jag.
Näe det ska det inte vara men de munstyckena är nog för stora. Vi fick med alldeles för små från början (35, 180 & 268). Krökarna på min blev alldeles blå. Böt till 40, 190 & 272 men då går den inte helt bra heller, främst på låga varv. Tror vi kom fram till att 38, 185 & 270 borde funka bäst. Du kan ju testa och helst bänka (och berätta vad du kom fram till, hehe)

(Viss reservation för att jag kan ha kommit ihåg nån siffra fel)

Last edited:
Jag tyckte den tvekade lite i det lägre registret och sedan kom en kick på högre varv. Funderar på att höja nålen ett hack och testa om det blir bättre.

Då hör jag av mig om 50 år när värdet ligger i min prisnivå :tummenupp

/Zana :(

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard