Var köpa billigare däck?

Jeppa2

VICTORY!!!
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
polka r1 -98
Kan ngn vara vänlig att lägga upp lite länkar till handlare som inte tar 4000spänn för ett däck... :huvet

Tack på förhud!! :tummenupp

Neutral skrev:

Gruppköp kanske är en idé annars.. kanske kan få ännu bättre priser!
Har man inte handlat från utlandet innan så är man ju lite skeptisk till hur det funkar första gången :(
Är det inga extra avgifter i tull o skit ?
Kommer däcken levererade hem för det priset som står Euro ?

Har hört att Michelin Pilot Power skall vara bra däck...
Vilket märke har bra grepp men mest mil på .. kör inte bana, mest landsväg och gata.
R1-06

Eureka skrev:
Gruppköp kanske är en idé annars.. kanske kan få ännu bättre priser!
Har man inte handlat från utlandet innan så är man ju lite skeptisk till hur det funkar första gången :(
Är det inga extra avgifter i tull o skit ?
Kommer däcken levererade hem för det priset som står Euro ?

Har hört att Michelin Pilot Power skall vara bra däck...
Vilket märke har bra grepp men mest mil på .. kör inte bana, mest landsväg och gata.
R1-06
Det där är ju en sorts gruppköp med tätare beställningar under säsong än nu. Priserna han uppger är vad du får betala. 2450 kostar ett set Power till din framtida hoj, jag har ett sånt set hemma i garaget nämligen. :)

Vad du ska köpa för däck beror på vad du förväntar dig för grepp och livslängd, Pilot är riktigt bra men kanske håller 500 mil plus minus 250 beroende på dina förhållanden. Finns ju däck som håller 1000 (Pilot Road t ex) också men då är ju inte greppet detsamma heller. Till din hoj skulle jag köpa däck med grepp, känns ju lite felmatchat att köpa bakelitdäck till en värstinghoj.

Last edited:

Har haft Avon däck och de höll 250 mil.. Michelin Pilot var rätt ok har jag för mig, men de som sitter STD kommer väl räcka några dagar också :) Men alltid bra att köpa upp ett lager att ha, som du säger så skall man gärna ha däck med grepp!! Men heller inga banracedäck och det är ju svårt att veta vilka som passar bäst för behoven.
Skall ju åka till Österrike på semestern t.ex och då kanske man skall ha ett däck med lite fler mil, svårt som fan att veta
:va

Eureka skrev:
Har haft Avon däck och de höll 250 mil.. Michelin Pilot var rätt ok har jag för mig, men de som sitter STD kommer väl räcka några dagar också :) Men alltid bra att köpa upp ett lager att ha, som du säger så skall man gärna ha däck med grepp!! Men heller inga banracedäck och det är ju svårt att veta vilka som passar bäst för behoven.
Skall ju åka till Österrike på semestern t.ex och då kanske man skall ha ett däck med lite fler mil, svårt som fan att veta
:va
R1:an har ju Power original, kanske det du menar?

Jag har fått ut ungefär 800 mil vardera av mina däck i samma klass som Power (Dunlop 218 och Pirelli Diablo). Det har inkluderat en hel del bankörning och även 800 mil långfärd som inte gjorde bakdäcken så platta som jag trott. Viktigt är att ha fullt tryck (i mitt fall 2.5 fram och 2.9 bak) när man åker gata, annars rinner däcken bort helt i onödan då de blir för varma. På bana toksänker jag heller inte lika mycket som en del och med rätt ställd fjädring så blir slitaget "snyggt". Har du felinställd fjädring och tokkör med kalla däck river du av gummit i rasande fart. Men en del tycker det visar hur häftiga de är så de betalar gärna. :D

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...