Therudeboy skrev:
DaGaz det är inte lätt att få jobb utan utbildning, i såfall hade jag redan haft jobb igen. Du kan ju alltid anställa en annars för kompetens finns det gott om
Oj.. inser att vi är offtopic så det står härliga till
Lite drygt inlägg från min sida

Jag skyller på alkoholen och åberopar ansvarsfrihet (det är ju populärt)..
Jobbar med elektronik och support för konstruktion/konsulter på 8/16/(32)-bitars processorer.
Håller med om att det finns ett visst moment 22 i att kunna få en chans att visa sin duglighet om man blir autofiltrerad pga låg utbildning vid ansökning.
Men om man inte är så kräsen så kan det som för mig se ut såhär:
Jag har haft flax och har aldrig sökt jobb, lyckades bli uppraggad i skolan till mitt första jobb. Skitlön (10200 -- 1994

) och skulle jobba med att driftsätta prototyper / jobba lite i produktion / göra testutrustningar.
Efter 2 månader blev det deltid med utveckling, efter 4 månader heltid på utveckling och lönen hoppade upp ett par pinhål. Efter 5 år blev jag uppraggad av en leverantör till oss och flyttade till Linköping. Efter 3 år där så kom en konkurrent och "köpte" mig efter lång övertalning.
Kontentan är: Var inte så petig med vad det är för position, brinner du för något så gå in lågt och bevisa vad just DU kan tillföra företaget och jobba dig upp.

Lär dig sammarbeta och smälta in som en kugge i maskineriet, var hjälpsam och lyhörd.