var köpa billig momentnyckel?

Momentnyckeln blir inte bättre än vad man gör den till (dvs inte som extrahammare emellanåt). Även den sämsta kan göras att bli "bra" genom att få den kalibrerad. Det finns en gammal tråd här på forumet om var man kan lämna in den och få den "en-påse-bullar-kalibrerad".

Det ser bättre ut att ha jobbat med vad som helst än att ha en stor lucka i CVn. /En som läst MÅNGA CVn.

Ang frånvaro av klick:

De flesta momentnycklar klickar hårdare (dvs tydligare) om dom är inställda på högre moment.
Med andra ord kan dom vara rätt "luddiga" när dom är inställda på finlir.

bmwjohan skrev:
det här är ju nå helt extremt OT men jag svarar väl ändå.
jag gör väl lite allt möjligt. mest programmering. tex ASP, VB, XML, C++, Java och så mycket databaser mm.
Beklagar OT men så blir det ibland när sånna som jag måste fråga.
Du jobbar med samma saker som jag gör och det kallas programmerare. :hihi

Esquire skrev:
Det ska finnas. Jag köpte en sån där (alltså en TT 5-25Nm på Mekonomen). Har dock för mig att den kostade ca 900 kr eller något när jag köpte min.

OBS: Det är fäste för 3/8" hylsor på den. Alltså inte 1/4" eller 1/2" som är vanligast.

Edit: hepp, 660kr nu tydligen. Finns på deras hemsida www.mekonomen.se

men 3/8 är helt värdelöst för min del. jag har enorma mängder med 1/4 och 1/2 hylsor men inte en enda i 3/8. blir nog till att leta vidare ifall man inte kan köpa nån liten "omvandlarhylsa"

Micke O skrev:
Det ser bättre ut att ha jobbat med vad som helst än att ha en stor lucka i CVn. /En som läst MÅNGA CVn.
Ja, det visar ju att man har en önskan om att jobba!

sandstream skrev:
Beklagar OT men så blir det ibland när sånna som jag måste fråga.
Du jobbar med samma saker som jag gör och det kallas programmerare. :hihi

jag kallar mig dataingenjör för att det står så på mitt examensbevis. dessa saker jag rabblade upp är de saker jag jobbat med. sen har jag läst en jäkla massa andra saker som jag inte orkade rabbla upp. för att sammanfatta så kan man väl säga att jag är datatekniker egentligen men har bara jobbat som programmerare.

bmwjohan skrev:
men 3/8 är helt värdelöst för min del. jag har enorma mängder med 1/4 och 1/2 hylsor men inte en enda i 3/8. blir nog till att leta vidare ifall man inte kan köpa nån liten "omvandlarhylsa"
Men köp en sån då! :fatta!
Finns på Biltema, Jula, Meca eller tamejfan nästan till och med på Konsum.
Säkert på ÖB också.
Kostar inte ens en stor stark, det har du råd med. :D

Micke O skrev:

jag förstår att det är så men jag kan säga att det bär verkligen emot att gå och sätta sig i konsumkassan och få 13.000kr i månaden när man får 16.000kr från akassan. är nog inte många som skulle sitta på konsum då.

bmwjohan skrev:
jag förstår att det är så men jag kan säga att det bär verkligen emot att gå och sätta sig i konsumkassan och få 13.000kr i månaden när man får 16.000kr från akassan. är nog inte många som skulle sitta på konsum då.
Där tror jag du har helt rätt och det är väl det som är problemet idag, att man får så mycket i a-kassa att det inte lönar sig att jobba.

Robban_C skrev:
Men köp en sån då! :fatta!
Finns på Biltema, Jula, Meca eller tamejfan nästan till och med på Konsum.
Säkert på ÖB också.
Kostar inte ens en stor stark, det har du råd med. :D

menar du en sån där omvandlingshylsa eller?

sandstream skrev:
Där tror jag du har helt rätt och det är väl det som är problemet idag, att man får så mycket i a-kassa att det inte lönar sig att jobba.

måste säga en sak till om det här. jag har faktiskt sökt många jobb som faller in inom kriteriet rätt kul jobb eller hyfsat betalt. alltså jobb som inte kräver nån utbildning. jag och några av mina kompisar som också är högskoleutbildade har sökt såna jobb och vi får inga. det är egentligen det som är det största problemet. man får inget datajobb för att man inte är civilingenjör och har 10 år arbetslivserfarenhet (som alla kickade ingenjörer från tex eriksson har) och man får inte heller jobben som inte kräver utbildning för då tänker arbetsgivarna att "den här killen kommer att dra härifrån såfort han får något bättre erbjudande" och det är ju också sant.
lite klurigt är det..

bmwjohan skrev:

Jag köpte en Kamasa tools 5-25Nm K 2720 som beställdes från Mekonomen (tog ett par dagar). Den har 1/4 och kommer med kalibreringscert.
Kostade ca 700:- om jag inte minns helt fel.

bmwjohan skrev:
jag kan lätt tänka mig att lägga 500kr eller nått sånt, men inte 1700kr

Du får ingen momentnyckel för 500, då får du en värdelös skitpryl som tappar kalibreringen efter en månads användande.
Gå in på würth och säg att du vill ha en, då får du en bra.
Ad-center har en för 70kr om du vill ha en billig.

bmwjohan skrev:
måste säga en sak till om det här. jag har faktiskt sökt många jobb som faller in inom kriteriet rätt kul jobb eller hyfsat betalt. alltså jobb som inte kräver nån utbildning. jag och några av mina kompisar som också är högskoleutbildade har sökt såna jobb och vi får inga...
Ni måste lära er att skriva ansökningarna med STOR bokstav i början av meningarna. Prova det och du har ett jobb i morrn! ;)

sandstream skrev:
Ni måste lära er att skriva ansökningarna med STOR bokstav i början av meningarna. Prova det och du har ett jobb i morrn! ;)

Asså nu är jag skitfull och gör säkert bort mig men jag är hyffsat säker på vad jag tycker...

Tycker bara att det är konstigt med sån koncentration på utbildning när det som verkligen har en betydelse får så litet utrymme. Dvs engagemang och intresse. Jag har min hobby som yrke och taxerar >500kSEK/år inte av en slump och jag är TYVÄRR inte färdig på högskolan men lär aldrig bli arbetslös med det kontaktnät och position jag har idag..

Det finns ett par grundläggande regler för att lyckas;

1. Var inte högfärdig, du har saker att lära -- ta intryck av andra och var ALLTID ödmjuk..
2. Lita på din egen förmåga..
3. Utbildning är bra men sällan vad som avgör.. du måste fungera i det akuella sammanhanget = utbildning i sig spelar sekundär roll.
4. Bevisa din duglighet, att du är duktig på papperet betyder tyvärr inget alls idag.
5. Koncentrera dig på det du är duktig på och det du gör bra så kommer det att lyckas. Glöm allt snack om att satsa på vissa 'områden' -- har det så lite betydelse så kommer du aldrig bli tillräckligt duktig.. hängivenheten saknas helt enkelt..

:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing