Var köpa ATE super blue

Mekonomen.
204:- plus moms för en liter super blue.
Typ 200 kostar 156:- plus moms / liter.

Last edited:
Det här luktar posör all världens väg :D

Tja man! Har luftat en gång sedan du hjälpte mig. Nu frikopplar den åter igen inte alls och har väldigt hög procent fukt i vätskan och det har bara gått ett par veckor. Tänkte testa med dyrare bromsvätska, och ATE verkar vara den som tar åt sig minst fukt.

Åsikter?

(Ang posör så givetvis var färgen det avgörande :tummenupp )

Tja man! Har luftat en gång sedan du hjälpte mig. Nu frikopplar den åter igen inte alls och har väldigt hög procent fukt i vätskan och det har bara gått ett par veckor. Tänkte testa med dyrare bromsvätska, och ATE verkar vara den som tar åt sig minst fukt.

Åsikter?

Jag skulle säga att det är något annat fel än vätskan. Jag byter en gång årligen och använder OKQ8's standardvätska, den klarar uppgiften alldeles utmärkt.

Jag hade letat läckor och/eller försöka lista ut ifall locket till behållaren är tätt.

Kändes kopplingen bra när du luftat?

Jag skulle säga att det är något annat fel än vätskan. Jag byter en gång årligen och använder OKQ8's standardvätska, den klarar uppgiften alldeles utmärkt.

Jag hade letat läckor och/eller försöka lista ut ifall locket till behållaren är tätt.

Kändes kopplingen bra när du luftat?

Den var grym i en vecka efter att du luftade och senare grym i en vecka efter att jag gjort det. Nu i helgen kollade Lasse från MC-gruppen fuktigheten i vätskan och den var över 5%, dvs direkt farligt om man kör stenhårt.

Den var grym i en vecka efter att du luftade och senare grym i en vecka efter att jag gjort det. Nu i helgen kollade Lasse från MC-gruppen fuktigheten i vätskan och den var över 5%, dvs direkt farligt om man kör stenhårt.

Skumt, det kanske är läge att ta isär och blåsa rent systemet för att få väck all eventuell fukt och sedan börja om från "0".

Eftersom vi bara försökte få ur luften har troligen den fukt som fanns där stannat kvar.

Känns det knepigt kan vi hjälpas åt någon dag. :)

Äh sluta nu... kör du tillräckligt hårt så håller du vätskan varm så att all vatten ångar bort, sänket borde väl vara inkört så du kan gasa nu...:tungan

Äh sluta nu... kör du tillräckligt hårt så håller du vätskan varm så att all vatten ångar bort, sänket borde väl vara inkört så du kan gasa nu...:tungan

Anledningen att bromsvätskan har en kokpunkt på ett par hundra grader är att man där direkCt om det börjar koka ...

Vad fasiken Jörgen och Andreas, när jag rullade därifrån gick det ju att frikoppla igen. Vad tusan kan det bero på?

Din lilla phulquotare! ;)

Det kan ju vara ngt jox med kopplingen. Typ sprucken friktionslamell eller kupad stålskiva. Hydrauliken verkar ju funka iaf. Var ju bra slaglängd på tryckplattan. Uppstår fenomenet igen så kolla om slaglängden på tryckplattan minskat. Ta ett referensmått med skjutmåttet när kopplingen frikopplar som den ska.

Last edited:
Jag fick beställa hem vätskan på mekonomen och nu har jag fått i den i moppen. Tack d1ce för att du visat hur man gör. Bromsar och koppling funkar nu klockers, men vi får se hur länge!
307363_10150268293741339_732216338_8109510_5805585_n.jpg

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...