NSR_Martin skrev:Oki, konstiga regler, trodde samma gälde över hela sverige...
Omöjligt på sporthoj?![]()
Åland är Finland!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
NSR_Martin skrev:Oki, konstiga regler, trodde samma gälde över hela sverige...
Omöjligt på sporthoj?![]()

NSR_Martin skrev:Oki, konstiga regler, trodde samma gälde över hela sverige...
Omöjligt på sporthoj?![]()
kaZmur skrev:Bah! Jag gjorde hela uppkörningen inklusive g-svängen på en mito (svängradie jumbojet) så det ska nog gå med i stort sett alla hojar.
petterekman skrev:En stor fördel med Åland: Det finns alltid tid för allt...
Låt oss säga att du vill ta körkort... Det är lugnt! Ring en av alla 5 bilskolor (på 25000 inv...!) och så far du ut och övningskör nästa dag...
Teoriprov? Manöverprov? Uppkörning? Ingen fara, max väntetid är väl en vecka om du har en himla otur. Normalt är väl 1-2 dagar.
Jag tog bilkort dagen efter jag fyllde 18, orsaken till att det blev dagen efter var att jag fyllde på en söndag...![]()
Manöverprov A1 gjordes med en RS125, fick dock dispens eftersom den inte klarade u-sväng innanför linjerna trots att man ledde den med styret mot stoppen...
Att göra manöverprov med en Harley eller en riktigt custom-chopper med 17 meter lång gaffel kanske kan bli lite knepigt, men med det mesta annat går det nog bra...



Då körde du för alldeles fort. Man måste kryyyypköra.StewOo skrev:när jag skulle göra u-svängen med min så lutade jag den så mycket att fot-pinanrna skrapade i marken..![]()
petterekman skrev:Jag såg dig idag StewOo, du körde ut ur rökka-rondellen i riktning Östra Utfarten...![]()
SpeedAbuser skrev:Då körde du för alldeles fort. Man måste kryyyypköra.
Jag fick göra om den delen av provet första gången jag körde upp av just den anledningen att gubben tyckte att jag körde för fort...och tro mig, det gick redan riktigt långsamt då.
Poängen med garagevändningen är väl att man ska kunna visa att man har kontroll över hojen. Men någon praktisk användning av det efter uppkörningen är nog sällsynt ovanligt.Nejvbie skrev:Förstår inte det viktiga med garagevändningen, diskuterade det med farsan som både kör XR o Fj1100, inte fan skulle han få för sig att göra garagevändningen med sin 275gs FJ, får man den över sig så förlorar man ju benet. Idiotsak enligt mig, någon praktiskt användning för denna manöver ser jag verkligen inte.
Visst är det ett visst bevis av att man kan hantera hojen, men varför tas den då bort nästa år?SpeedAbuser skrev:Poängen med garagevändningen är väl att man ska kunna visa att man har kontroll över hojen. Men någon praktisk användning av det efter uppkörningen är nog sällsynt ovanligt.
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |