Var hittar man bra app´s till iPhone?

Ooh.. Snart MMS.. Modernt! :tummenupp

Precis! MMS är sjukt omodernt och det är endast för att blidka icke-iphoneägare det tillkommer. MMS är överflödigt om alla lurar skulle funka som ifån. Apple har under åren rationaliserat bort: Floppyn, knappar vid pekplattan, mms och dvd hantering(cd, dvd, mm är pasé iom högre bandbredd samt bättre kapacitet hos externa HD, fickminnen) och således drivit på utvecklingen. Givetvis under högljuda protester till en början för respektive attribut av teknikkonservativa pöbeln. Samma pöbel som senare åtnjuter frukterna av nämnda utveckling.

Eller använder du fortfarande floppy?

Last edited:

Nu har jag provat allt. :gråta

När jag försöker köra QuickPwn så kommer jag till rutan där man ska browsa efter firmwaren. Då står det att firmwaren i datorn inte matchar den firmware jag har i telefonen.

Det står att den jag har i datorn och som jag försöker stoppa i QuickPwn heter iPhone1,2_2.2.1, och att den jag har i telefonen heter iPhone1,2_2.2

Varför vill det inte funka? Om jag har laddat hem fel crackade firmware, var hittar då det rätta crackade firmware som funkar till min telefon?

Okej jag har en 2g och har inte uppdaterat på någon månad.
Men kolla denna.
http://blog.iphone-dev.org/
Det är dom som är mästarna.....

Kan vara så att du måste ladda ner samma firmvare som du har på telen !

Nu har jag provat allt. :gråta

När jag försöker köra QuickPwn så kommer jag till rutan där man ska browsa efter firmwaren. Då står det att firmwaren i datorn inte matchar den firmware jag har i telefonen.

Det står att den jag har i datorn och som jag försöker stoppa i QuickPwn heter iPhone1,2_2.2.1, och att den jag har i telefonen heter iPhone1,2_2.2

Varför vill det inte funka? Om jag har laddat hem fel crackade firmware, var hittar då det rätta crackade firmware som funkar till min telefon?

Last edited:
Okej jag har en 2g och har inte uppdaterat på någon månad. Men jag kollade lite och upptäckte detta !
Du har firmware 2.2 å då gäller tydligen lite speciella regler.....
Lite krångligare !

Du har en tele jag inte har, dessutom har jag inte uppdaterat på nån månad.
Men kolla denna.
http://blog.iphone-dev.org/
Det är dom som är mästarna.....

Många tack! :tummenupp

Jo, just det. -Går det att "backa" en istallation av firmware? Alltså att lägga in en tidigare firmware-version i telefonen, eller är man fast med den version man har?

Last edited:
Last edited:
Elände... Inget verkar funka.

Hur gör man för att byta firmware i telefonen då? :confused:

Jag Jailbreakade min telefon för några dagar sedan, hade då samma problem som dig först.

Använd samma länk som innan:

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1881&laid=33

Dom har den uppdaterade firmwaren.

Men frågan är ju om du behöver låsa upp telefonen med? Tänker du använda samma kort så behövs ju inte det, vill du låsa upp den så blir det nog svårare eftersom du har säkert redan uppdaterat till 2.2.1

Sä om du inte ska låsa upp så ladda ner: iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

Sen är det bara att göra som det står i guiden.

In i itunes, håll in shift och klicka på restore därefter väljer du firmwaren du laddat ner från sidan ovan.
Sen kör du Quickpwn och anger samma firmware där, tog en kvart för mig. :)

Lycka till!

Last edited:
Jag Jailbreakade min telefon för några dagar sedan, hade då samma problem som dig först.

Använd samma länk som innan:

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1881&laid=33

Dom har den uppdaterade firmwaren.

Men frågan är ju om du behöver låsa upp telefonen med? Tänker du använda samma kort så behövs ju inte det, vill du låsa upp den så blir det nog svårare eftersom du har säkert redan uppdaterat till 2.2.1

Sä om du inte ska låsa upp så ladda ner: iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

Sen är det bara att göra som det står i guiden.

In i itunes, håll in shift och klicka på restore därefter väljer du firmwaren du laddat ner från sidan ovan.
Sen kör du Quickpwn och anger samma firmware där, tog en kvart för mig. :)

Lycka till!

Du, min vän, har gjort mig en jättetjänst! :Bugar :krama

Nu funkar det! :banana

Några frågor nu bara:

Jag såg att det fanns en massa grunkor att ladda ner gratis på dom vanliga fildelningssiterna. Hur får jag in dom i telefonen? Kan man använda iTunes som vanligt?

Och, är det något speciellt man ska tänka på när man har en jailbreakad telefon? Finns det vissa saker man absolut inte ska göra?

Det här Cydia, vad är det, och hur funkar det? Är det något man kommer att ha användning av?

Återigen, ett STORT tack till dig!

Last edited:
Du, min vän, har gjort mig en jättetjänst! :Bugar :krama

Nu funkar det! :banana

Några frågor nu bara:

Jag såg att det fanns en massa grunkor att ladda ner gratis på dom vanliga fildelningssiterna. Hur får jag in dom i telefonen? Kan man använda iTunes som vanligt?

Och, är det något speciellt man ska tänka på när man har en jailbreakad telefon? Finns det vissa saker man absolut inte ska göra?

Det här Cydia, vad är det, och hur funkar det? Är det något man kommer att ha användning av?

Återigen, ett STORT tack till dig!

Skönt att det funkade! :tummenupp

Det enda jag känner till att man ska passa sig för är att uppdatera telefonen eller i vissa fall itunes, håll koll på quickpwn's hemsida så ser du där vad du ska göra och inte göra när det kommer nya uppdateringar.

Cydia fungerar precis som apples appstore, fast med såna apps som inte apple tillåter.
Som t ex. köra applikationer i bakgrunden, skicka/ta emot mms, skicka filer via bluetooth och klippa/klistra. :yoparty

Cydia behöver du även om du vill ladda ner från de vanliga fildelningssiterna.

Så här gör du då:

1. Gå in i Cydia > Manage > Sources > Edit- Add > iphone.org.hk/apt/

2. Gå till sök och skriv in: mobileinstallation

3. Installera den "tweaken" som kommer upp och starta om telefonen genom att hålla in home och låsknappen samtidigt tills "äpplet" kommer upp på skärmen.

4. Koppla in din iphone i datorn och ladda ner en valfri gratis applikation.

5. Dubbelklicka på filen du laddat ner för att lägga till den i iTunes, sen synkroniserar du programen bara. (det BEHÖVER inte vara en olaglig fil :rolleyes:)

Så än en gång, lycka till! :)

Skönt att det funkade! :tummenupp

Det enda jag känner till att man ska passa sig för är att uppdatera telefonen eller i vissa fall itunes, håll koll på quickpwn's hemsida så ser du där vad du ska göra och inte göra när det kommer nya uppdateringar.

Cydia fungerar precis som apples appstore, fast med såna apps som inte apple tillåter.
Som t ex. köra applikationer i bakgrunden, skicka/ta emot mms, skicka filer via bluetooth och klippa/klistra. :yoparty

Cydia behöver du även om du vill ladda ner från de vanliga fildelningssiterna.

Så här gör du då:

1. Gå in i Cydia > Manage > Sources > Edit- Add > iphone.org.hk/apt/

2. Gå till sök och skriv in: mobileinstallation

3. Installera den "tweaken" som kommer upp och starta om telefonen genom att hålla in home och låsknappen samtidigt tills "äpplet" kommer upp på skärmen.

4. Koppla in din iphone i datorn och ladda ner en valfri gratis applikation.

5. Dubbelklicka på filen du laddat ner för att lägga till den i iTunes, sen synkroniserar du programen bara. (det BEHÖVER inte vara en olaglig fil :rolleyes:)

Så än en gång, lycka till! :)

Det funkar! Det funkar sååå jääävla bra!

Många, varma tack till dig! :)

Precis! MMS är sjukt omodernt och det är endast för att blidka icke-iphoneägare det tillkommer. MMS är överflödigt om alla lurar skulle funka som ifån. Apple har under åren rationaliserat bort: Floppyn, knappar vid pekplattan, mms och dvd hantering(cd, dvd, mm är pasé iom högre bandbredd samt bättre kapacitet hos externa HD, fickminnen) och således drivit på utvecklingen. Givetvis under högljuda protester till en början för respektive attribut av teknikkonservativa pöbeln. Samma pöbel som senare åtnjuter frukterna av nämnda utveckling.

Eller använder du fortfarande floppy?

Provokatören vs märkesfanatikern 1 - 0

Har alltid vart anti mot apple och deras skitmusar som saknar knappar men just iPhonen tycker jag är en riktigt grym telefon... Den blir liksom bättre hela tiden, tycker man att man saknar nån funktion är det bara leta efter programmet i AppStore så finns det ju 99ggr av 100 där. Mer värt att uppgradera luren för en spottstyver (eller oftast gratis) i AppStore med ett nytt program istället för att behöva byta ut hela telefonen.

Sen att gränssnittet är sjukt läckert drar inte ner betyget :D

Navigon

Använde denna när vi var i tyskland och det fungerade alldeles utmärkt, nu behöver jag inte skrika "kör ditåt" :D (jag o kartor går inte ihop *mår illa*)

Passade på att köpa innan den nu prishöjdes. :)

[YOUTUBE-ID]0kwQkJY1PIw&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka