Var hittar man bra app´s till iPhone?

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Är det någon som har något bra tips på vart man kan ladda ner lite användbara och roliga program, spel, och funktioner till iPhone?

Jag har hört att det ska finnas en mms-funktion att ladda ner så att man kan skicka bilder man tagit med telefonen via mms.

Jag har inte laddat hem något sedan jag köpte telefonen för nästan ett år sedan, så det enda jag har är typ "locly" eller vad det heter. :D
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Du måste jailbreaka fonen, då får du tillgång till massor av program
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Midomi!!!! Gratisapp på appstore. Funkar som SE´s track-id fast har fler funktioner bla kan man nynna/sjunga in en låt man har i skallen men inte kommer på vad den heter så letar programmet reda på den och länkar till youtubeclip samt info och direktköp från appstore. Funkar förvånansvärt bra!
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Midomi!!!! Gratisapp på appstore. Funkar som SE´s track-id fast har fler funktioner bla kan man nynna/sjunga in en låt man har i skallen men inte kommer på vad den heter så letar programmet reda på den och länkar till youtubeclip samt info och direktköp från appstore. Funkar förvånansvärt bra!

Ja den tycker jag är kanon med!
Är ju ofta man hör någon bra låt på radion och programledaräcklen inte orkar säga vilken låt/grupp det var, då är Midomi kanon!

Jailbreakar man iphonen så kan du köra in Installous, där hittar du en massa Appstore program gratis :Bugar
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Jailbreak? Kan man göra det själv? Är det som att typ låsa upp en operatörsbunden telefon?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4157145

:bananaSnart kommer en uppdatering och då även MMS (vilket jag personligen inte saknar ett dugg).

Mover är det senate programmet som har tagits ner
[YOUTUBE-ID]G9n5DtiVjKQ&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Coooolt!

Men, funkar det bara mellan två iPhone? Och, vad använder telefonen för att flytta filerna mellan sig? Ir? Bluetooth? Telenätet som ett vanligt mms?
 
Last edited:

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
japp man gör det själv, man laddar ner program, ansluter telefonen och kör programen.
Lite trixigt men inte svårt. finns fina guider på nätet!
Därefter har du en "öppen" iphone som du kan ladda ner allt till !
Alla spel som finns i appstore tex.




Jailbreak? Kan man göra det själv? Är det som att typ låsa upp en operatörsbunden telefon?
 

sportbike

Guest
japp man gör det själv, man laddar ner program, ansluter telefonen och kör programen.
Lite trixigt men inte svårt. finns fina guider på nätet!
Därefter har du en "öppen" iphone som du kan ladda ner allt till !
Alla spel som finns i appstore tex.

Dock har jag för mig att man får problem vid uppdateringar från Apple när den är jailbrake:ad ?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jailbreak? Kan man göra det själv? Är det som att typ låsa upp en operatörsbunden telefon?



Coooolt!

Men, funkar det bara mellan två iPhone? Och, vad använder telefonen för att flytta filerna mellan sig? Ir? Bluetooth? Telenätet som ett vanligt mms?

Det tekniska har jag inte haft tid att sätta mig in i, det är gratis (att överföra foton) och det fungerar :tummenupp.

Har testat mellan min touch och killens iphone med större avstånd än det som visas och det fungerade utan problem (andra telefoner tror jag inte det fungerar emellan men låter det vara osagt)

Med nya app:s känns det nästan som att man får en ny telefon med jämna mellanrum, det finns ingen hejd på roliga/användbara appar.:)
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag han styra upp "ifart" innan de tog bort det roligaste från appstore. Den har Jag haft mången kul med :)
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Last edited:

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Om det kommer en ny uppdatering kan du inte installera den direkt.
Då finns riska att du låser telefonen !!!

Men har du tålamod och väntar ett par veckor, så kommer lösningar på det problemet.
DVS uppdateringen blir "crackad/upplåst" å du kan återigen ha den senaste
versionen !

SÅ det är i praktiken INGET problem !


Dock har jag för mig att man får problem vid uppdateringar från Apple när den är jailbrake:ad ?

Du kan återställa den men kommer inte vilja det !

Vet någon med 100% säkerhet att den gör det?
Det vore öken att inte kunna återställa telefonen till original. :gnissla
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Om det kommer en ny uppdatering kan du inte installera den direkt.
Då finns riska att du låser telefonen !!!

Men har du tålamod och väntar ett par veckor, så kommer lösningar på det problemet.
DVS uppdateringen blir "crackad/upplåst" å du kan återigen ha den senaste
versionen !

SÅ det är i praktiken INGET problem !

Om det kommer en ny uppdatering av iPhone på iTunes? Ska jag inte uppdatera den då?

Var kommer jag att hitta den crackade uppdateringen senare då?

Om jag jailbreakar telefonen, var någonstans kommer jag att hitta appsen sedan? För jag antar att det inte är via iTunes eller appstore som jag hittar dom crackade och gratis appsen till en jailbreakad telefon?
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Om det kommer en ny itunes uppdatering bör du vänta till den är crackad innan du intstallerar den annars finns risk att det blir krångel.
Men inte det behöver heller vara något problem för om du bara väntar kommer det en lösning på det problemet oxå eftersom folk har "låst" sin telefon!

Var du hittar crackade filer och program för att låsa upp telen ?
http://www.iclarified.com/tutorials/iphone/index.php
Har bra bruksanvisningar!

Var du hittar appsen?
Där du hittar filmer :)
Alla apps som kostar pengar finns gratis på nätet......
Jag gör inte sånt, men jag har sett att det går !


Om det kommer en ny uppdatering av iPhone på iTunes? Ska jag inte uppdatera den då?

Var kommer jag att hitta den crackade uppdateringen senare då?

Om jag jailbreakar telefonen, var någonstans kommer jag att hitta appsen sedan? För jag antar att det inte är via iTunes eller appstore som jag hittar dom crackade och gratis appsen till en jailbreakad telefon?
 
Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Om det kommer en ny itunes uppdatering bör du vänta till den är crackad innan du intstallerar den annars finns risk att det blir krångel.
Men inte det behöver heller vara något problem för om du bara väntar kommer det en lösning på det problemet oxå eftersom folk har "låst" sin telefon!

Var du hittar crackade filer och program för att låsa upp telen ?
http://www.iclarified.com/tutorials/iphone/index.php
Har bra bruksanvisningar!

Var du hittar appsen?
Där du hittar filmer :)
Alla apps som kostar pengar finns gratis på nätet......
Jag gör inte sånt, men jag har sett att det går !

Tack! :tummenupp

Nu har jag kommit så långt att jag förstått att det där PwnageTool som man behöver endast finns för Mac. Hur gör man om man vill jailbreaka sin telefon via Windows?
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top