Var hittar man 520 alu bakdrev?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Som rubriken, letar nya drev till min gamla R6, 520 alu, men finner inga 46drev...

Och, vilka märken är användbara?
Hade en bunt JT, lätta som fan men höll bara några dagar....
Kitcross höll ju en evighet i jämförelse så vilka ska man undvika av de som finns?
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ser ut att finnas här när jag knappar in 520 konverterad. Både deras "stealth" och "aluminium". Har handlat därifrån tidigare utan problem, de ser ut att ha gjort om hemsidan nu dock, tidigare kunde man klicka sig till en europeisk site.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Renthal drev från B&C Express har fungerat för mig, på den tiden man orkade 520-konvertera sina hojar. Gott om drev i lager och 2-3 dagars frakt till Norrbotten.

 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tackar!

Verkar dock körigt att få aludrev i 46 om jag inte klickat fel någonstans...

Stealth verkar finnas från supersprocket men de har semester denna veckan så frågan är om det finns nästa vecka...jävligt tungjobbad sida förresten, gör lite som den vill....
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nya gixxern har samma vet jag men samma där, inga 46...

Är det svår flyg-alubrist i världen kanske?
Verkar ju inte tillverkas längre...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nya gixxern har samma vet jag men samma där, inga 46...

Är det svår flyg-alubrist i världen kanske?
Verkar ju inte tillverkas längre...

Du hittar ingen crosshoj med samma bultcirkel? Till dom finns det ofta alu tillgängligt.
Tror det är flaskhalsar överallt och begränsade eller obefintliga lager efter pandemin.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tackar!
Kollade XL men hittade fan inga där....

Nu är det beställt iaf. :)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Rolle Rotax "Gunnars Verkstad" brukade göra alu-drev på beställning.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Förr kunde man ju köpa drevämnen lite här och var, bl.a. rakt över disk hos Roffes.

Är det svår flyg-alubrist i världen kanske?
Verkar ju inte tillverkas längre...

”Flygplansaluminium” är nog ett ganska vitt och brett begrepp, men just 7075 med T6 och högre är nog snart en faktor tio gånger dyrare än innan pandemin och leveranstiden från verk såväl som grossister är nog den tredubbla jämfört med tidigare.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag köpte renthal på ebay för några år sen, till just en R6:a faktiskt. Jag kommer inte ihåg storleken dock men jag gissar att det var originalstorlek 43 eller 44.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jag har köpt på Addemoto senaste gångerna till diverse 90 tals raketer. Han fixade även fram när jag bara hade bultcirkel mm som uppgift. Bra service.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jäkligt knepigt...

Hade kollat XL-moto innan, fått upp lite alternativ men inget 46 till R6-R1, precis som när jag frågade Nils Jadermark förra året och han sa att det är svårt att få fram alu-drev och han fick köpa några av mig i storlekar jag inte använder(hade ett gäng, har några kvar än, kanske ett tiotal om någon behöver, inga 45-46 då och 44 tror jag Nils tog de jag hade), samma på siterna ni tipsade om överst i tråden, inga 46...

Är ju inte så att det är något udda drev heller, sitter på ALLA R6 från 2006-, R1 från 2007 minst men har för mig 2004 och nya gixxern men förmodligen bakåt i år där med, sannolikt ett gäng märken/modeller utöver de med så är det något 520-drev man skulle tillverka så är det väl detta och det borde aldrig ta slut innan det slutas tillverka drev....

Fan, drev var ju sådant man köpte när man behövde det för det fanns överallt, nu verkar man behöva lägga upp ett lager hemma....

Nu, när jag fick en direktlänk så fanns det plötsligt, vad fan gör jag för fel?

Tackar för hjälp med detta, det har blivit så mycket bökigare att köpa allt man tycker är kul sen precis alla ska bli "handlare" på nätet och ingen faktiskt säljer något man vill ha eller behöver och de stackars nishade säljarna drunknar i sökresultat från allsköns, ibland obskyra, annonser....

Förr ringde man Jan så låg det på lådan någon dag senare, eller knallade in i hans trailer på banan.....i detta avseendet VAR det bättre förr!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Lite det jag menar, man får leka "deckare" och leta upp vad som passar och vart de finns, de som normalt säljer verkar inte få tag på några, de som finns ligger på hyllan hos diverse handlare...

Skulle beställa slutburk, 10 veckor för en 60mm, 54 som jag kör fanns inte att beställa längre tydligen.

Aja, har ju hittat och beställt så jag klarar mig några år nu så. :tummenupp
 

zerous

Medlem
Gick med
19 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
ZZR1400, Eldriven 1982 Kawasaki GPZ750R1, Eldriven 1991 Cagiva Mito, 1991 Suzuki GSX1100F
Nikasilproffset tillverkar på tillverkning
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top