Var hittar jag OGK Hjälmar?

Darre skrev:
99% på att det blir en 800v. Vad är dubbel D-Ring?
Finaly not alone...! :fyllisar

Det är inte ett snabbspänne som tex. ett säkerhetsbälte, du knäpper fast remen. utan dubbel d-ring är en spänneskonstruktion som jag tycker är säker. Fråga i butiken så kommer dom visa dig vad det är och hur man spänner fast remmen.

Nu är vi två juggar här iallafall :fyllisar ziveli. hihi

Lycka till med hjälmköpet.

OKej men nu vet jag vad D-Ringarna är. Men gör inte det att det tar lite extra tid att spänna hjälmen och vad är fördelarna med D-Ring?

D

Darre skrev:
OKej men nu vet jag vad D-Ringarna är. Men gör inte det att det tar lite extra tid att spänna hjälmen och vad är fördelarna med D-Ring?

Man lär sig rätt snabbt att spänna m D-ringar. För övrigt är den anordningen den enda som är godkänd vid bankörningar o dylikt. Mkt bättre än snabbspänne.
Ps. Lycka till m hjälmköpet
(fast jag valt en OGK dom är gjorda i kevlar/kolfiber=lättare +att dom har en annan typ av visir som inte går att knäcka.)
Fast som du sa,dom kostar en hel del.

Honda skrev:
Man lär sig rätt snabbt att spänna m D-ringar. För övrigt är den anordningen den enda som är godkänd vid bankörningar o dylikt. Mkt bättre än snabbspänne.
Ps. Lycka till m hjälmköpet
(fast jag valt en OGK dom är gjorda i kevlar/kolfiber=lättare +att dom har en annan typ av visir som inte går att knäcka.)
Fast som du sa,dom kostar en hel del.

Jaha okej. Inte nödvändigt at svara på men det vore schysst. Varför är D-Ring bättre en Snabbspänne?

Darre skrev:
Jaha okej. Inte nödvändigt at svara på men det vore schysst. Varför är D-Ring bättre en Snabbspänne?

Jag kan bara svara för mig själv. men det sitter där det sitter med D-ring, har det på min crosshjälm.

Darre skrev:
Varför är D-Ring bättre en Snabbspänne?

D-ring är självlåsande och sitter hårdare och hårdare allt eftersom belastningen ökar. (Tills bandet lossnar eller går av.)

För ett Snabbspänne finns alltid risken att det ska öppna sig (vet inte hur vanligt det är) men det är förvisso snabbare att "knäppa".

Flagga skrev:
D-ring är självlåsande och sitter hårdare och hårdare allt eftersom belastningen ökar. (Tills bandet lossnar eller går av.)

För ett Snabbspänne finns alltid risken att det ska öppna sig (vet inte hur vanligt det är) men det är förvisso snabbare att "knäppa".

Där satt den! Tackar så mycket.

Annars finns OGK hjälmarna att köpa på
http://www.ogk-shop.com/

Blir väl lite svårt med storleken iofs men man kan kanske prova en storlek i en affär först
dom är bra mycket billigare där iaf
Affären ligger i UK så frakten borde inte bli så superblodig heller

Nozfer skrev:
Annars finns OGK hjälmarna att köpa på
http://www.ogk-shop.com/

Blir väl lite svårt med storleken iofs men man kan kanske prova en storlek i en affär först
dom är bra mycket billigare där iaf
Affären ligger i UK så frakten borde inte bli så superblodig heller

Jag vet att jag råkade ut för tullavgifter på jackan från Canada.
Hur är det här? UK är EU så det borde väll inte bli några tullavgifter?

Nozfer skrev:
Naj inga tullavgifter inom EU

Är du säker på det, för då kan jag få en OGK Aeroblade II Svart för 2000kr ink frakt, jämfört med svenska priset 4500kr.

Det är inga tullavgifter inom EU länder, moms får man betala dock har jag för mig?

V.A.T är väl moms? och jag ser inget som tyder på att det är ex-moms

Moms betalar man bara om det är tull
Moms+tullavgift om det inte slinker igenom vill säga...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph