Var hittar jag OGK Hjälmar?

OGK-hjälmarnas byggkvalitet är tyvärr inte den bästa. De sitter bra som tusan (på mig) och är mycket stabila i hög fart (inget hjälmlyft öht) men de strular. Jag är inne på min tredje (FF3, FF3, FF3 Superlight) och det har varit något skit med dem alla - smågrejer iofs men irriterande ändå. FF4:an verkar däremot mycket välbyggd. Dyra visir och tearoffs.

Nitro är mycket bra för sitt pris. Har en crosshjälm.

Det är ingen tull på det man tar in från andra EU-länder. Momsen betalar du i det EU-land där du köpte grejen. Köper du den i England så betalar du moms där. Det tillkommer alltså inget på de priser du ser i övriga EU-länder.

Bingo skrev:
OGK-hjälmarnas byggkvalitet är tyvärr inte den bästa. De sitter bra som tusan (på mig) och är mycket stabila i hög fart (inget hjälmlyft öht) men de strular. Jag är inne på min tredje (FF3, FF3, FF3 Superlight) och det har varit något skit med dem alla - smågrejer iofs men irriterande ändå. FF4:an verkar däremot mycket välbyggd. Dyra visir och tearoffs.QUOTE]

Har läst att att tätheten mellan visiret och hjälmen inte blir bra i höga farter och att det kommer in tjuvluft och att det regnar in genom glappet.

Jag och min bror köpte 2 st nitro hjälmar ifrån nitro UK, det blev 2995 för 2 st hjälmar med frakt, frakten var på ungefär 380 kr för båda, tror det blir samma fraktkostnad för 1 hjälm så om du har tänkt att köpa där så slå ihop er ett par stycken så blir frakten billigare...

Och det är ingen moms eller tullavgift i Sverige, momsen är redan betald i UK...

Kanon hjälm till kanonpris :banana

Nån som vet nått om Nitro cross hjälmar?
Är i valet och kvalet om man skall köpa integral eller en cross?!?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph