Var hittar jag OGK Hjälmar?

Psst! Jag är inte svensk... (eller jo, en fjärdedel... ;))

Stravo, Kakosi! :tungan

Lucky Luke skrev:
Om du bor i Sigtuna så är det ju inte långt till Sulas utanför Uppsala. Dom sålde i höstas iaf.
Även någon affär vid arlanda stad outlet village (kanske ännu närmare) sålde dom i höstas.
Den affären heter Dennis outwear.

Jo Arlandastad Outlet, ja just jag glömde ju att dom öppnat en mc kläds affär där. Det ska vara 30-60% billigare där än på andra ställen, ska åka dit övermorrn och kolla. Tack!!!

Darre skrev:
Hehe trevligt. Det heter Zdravo= Hej, Kakosi= Hur är det? :yoparty

Ok... Min sambo är Serb... Eller en försvenskad halvserb rättare sagt...

Sorry om jag messade upp din förfrågan....

/Z

Darre skrev:
Tittade nyss på Ghost Rider The Final Ride för 100:e gången och la märke till hjälmen. Grymt snygg med grejen som går ut på baksidan.

Har tittat på OGK.com och hittat några st. Men var hittar jag OGK återförsljare i Sverige? Ge gärna sidor....

Ifall det är nån som har en sån hjälm till Salu så ska ni höra av er till mig.
http://www.bikestop.se
Han har ett gäng OGK hjälmar

Darre skrev:
Jo Arlandastad Outlet, ja just jag glömde ju att dom öppnat en mc kläds affär där. Det ska vara 30-60% billigare där än på andra ställen, ska åka dit övermorrn och kolla. Tack!!!

Det var väl inga dainese-grejer och så, i höstas iaf.
Men OGK hade dom många olika modeller av.

Jag kan åxå utrikiska: dva piva!

Ogk

Darre skrev:
Tittade nyss på Ghost Rider The Final Ride för 100:e gången och la märke till hjälmen. Grymt snygg med grejen som går ut på baksidan.

Har tittat på OGK.com och hittat några st. Men var hittar jag OGK återförsljare i Sverige? Ge gärna sidor....

Ifall det är nån som har en sån hjälm till Salu så ska ni höra av er till mig.

Du ska få ett värdefullt tips...Kolla www.mitonga.se .Det ligger i malmö. Jag har köpt alla, ja du såg rätt alla, mina OGK hjälmar där. Dom har även andra modeller som inte är m på hemsidan. Den Ghost Rider har heter en OGK FF3
Vassego / Honda

Mr_Philip skrev:
Varför finns inte FF3 det är ju den han har i the final ride.

Men du skulle rekomendera den Ghost Rider har i 2:an Nitro 800S han använder deras värsting går på 2500:- lite billigare än OGK'n Plus att skaffa den den är ju aktuell du kan ju inte ha något från förra filmen;)

Ja utseende mässigt så ser jag ingen skillnad och ifall den nu kostar 2500kr så blir den ett självklart val. Ska se ifall jag hittar nån svensk återförsäljare.

Hittar inte 800s på Nitors hemsida, du menar 800v.

Last edited:
Mr_Philip skrev:
Japp 800-V var det.

Hjälmen ser bra ut, men någon som vet ifall den är bra, har aldrig hört talas om Nitro, jag snålar inte när det gäller skydd, kvalitet och säkerhets mässigt, bra hjälm, någon som vet?

kruka

Darre skrev:
Hjälmen ser bra ut, men någon som vet ifall den är bra, har aldrig hört talas om Nitro, jag snålar inte när det gäller skydd, kvalitet och säkerhets mässigt, bra hjälm, någon som vet?

Den har fått bra omdöme av dom som provat den. Satt skönt på mig åxå...men jag hade ändå valt en OGK, och det gjorde jag ju! Som sagt, inget går upp mot en OGK hjälm enligt mig, har provat många märken o modeller men föll pladask för dessa!

Tjena darre. Du tänker på Ghostrider 2 hoppas jag. Han kör inte med en OGK utan han kör med en Nitro N 8oov. om du tittar på tatuerings scenen så ser du det när han sitter ner. Har en likadan modell fast med lite mer färg på. Mitonga säljer dessa hjälmar oxo. Kika på deras hemsida. Där hittar du oxo återförsäljare. Har du frågor om hjälmen så fråga på. Jag tycker den sitter jäkligt bra och ser bra ut oxo. Ganska lätt att byta visir om man vill det.

http://www.mitonga.se/nitrohjalmar.htm

Darre.- såg inte tidigare inlägg. hehe. upps. men du får en hälsning. Pozdrav is malmö. Jag är heljugge. hehe

PuDDy skrev:
Tjena darre. Du tänker på Ghostrider 2 hoppas jag. Han kör inte med en OGK utan han kör med en Nitro N 8oov. om du tittar på tatuerings scenen så ser du det när han sitter ner. Har en likadan modell fast med lite mer färg på. Mitonga säljer dessa hjälmar oxo. Kika på deras hemsida. Där hittar du oxo återförsäljare. Har du frågor om hjälmen så fråga på. Jag tycker den sitter jäkligt bra och ser bra ut oxo. Ganska lätt att byta visir om man vill det.

http://www.mitonga.se/nitrohjalmar.htm

Verkar som du har en Nitro N 800v?
Hur är kvalitets känslan på hjälmen, står att den är gjort utav glasfiber så det känns inte plastig eller? Såg nu när han tauerade sig, hjälmen är hur snygg som helst, känns den bra så blir det den.

I morrn är det röd dag, så övermorrn åker jag med far min till några ställen och provar hjälmen, ifall den känns bra så köper jag den. OGK är oxå snygga men 4500kr är ganska mycket för mig även om jag inte prissätter säkerhet, men jag har inte råd.

Last edited:
Darre. jag kollade också runt på hjälmar. men tyckte dels inte andra hjälmar var så snygga. Sen pratade jag med dom på mitonga och testade hjälmen. tycker det känns riktigt bra och gillar fördelar med dubbel d-ring och tvättbar inredning. Och för att svara på plast frågan så nä. den känns rubust och rejäl.inte plast.

Och du är inte den enda utläning här. hehe. You are not alone.

KAn passa på att fråga vem som säljer Shark här i Sverige? Superbike vet jag finns det några fler?

PuDDy skrev:
Darre. jag kollade också runt på hjälmar. men tyckte dels inte andra hjälmar var så snygga. Sen pratade jag med dom på mitonga och testade hjälmen. tycker det känns riktigt bra och gillar fördelar med dubbel d-ring och tvättbar inredning. Och för att svara på plast frågan så nä. den känns rubust och rejäl.inte plast.

Och du är inte den enda utläning här. hehe. You are not alone.

99% på att det blir en 800v. Vad är dubbel D-Ring?
Finaly not alone...! :fyllisar

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...