Var hittar jag bra billiga spännband?

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Surrade precis hojen och spännbanden har sett sina bästa dagar. Dålig kvalité på både spännet och själva banden gör att det behöver bytas lite då och då.
Har ett av modell större som är en helt annan kvalité men det kostar också därefter.

Var kan jag hitta spännband med bra kvalité till hyfsat pris för surrning av hojen?

Bra och billigt går sällan hand i hand,
ej heller när det gäller spännband.

Personligen köpte jag mina på Biltema och de har fungerat finemang.
Alltså anser jag dem vara tillräckligt bra och tillräckligt billiga.

Prisskillnaden på tex Rusta och kvalitet är kanske 150% dvs på 2 spännband 200:-.

hur många hundra säkringar är du ute efter?

Är ganska enkelt att få tag på. Jula - Biltema - Ikea mfl. Har själv olika kvaliteter på spännband. Både från Biltema - jula samt "Proffs". (Har haft biluthyrning) Tycker att Biltemas håller lite bättre än Julas. Upplever att Julas band, fransar sig lite, samt att spännanordningen krånglar emellanåt. Så mitt tips blir: Biltema!

Jag köpte helt OK på Leroy Merlin i Polen. Fick jävligt mycket för tvåhundra spänn. Så får du en skaplig hojtur på köpet.

Biltemas billigaste suger pung. Köp de som tål mer last.
Ska du enbart dra fast hojen så kanske spännremmar räcker?
Finns också ok på biltema.

Grejen med spännband är väl det att även dyra spännband kostar inte några stora pengar, å det lönar sig inte att snåla. Köper man sig en fyra styck i två olika storlekar har man kanske spenderat några hundralappar om man köper riktigt bra grejer, och då behöver man inte göra det igen på ett antal år.

Har haft gigants alldeles för att det var det vi sålde som "dyrt" märke på gamla kneget och de har funkat prima.

Kör biltemas billiga. Kanske inte håller en evighet men har iofs inte slitit ut nått än heller. Men så kostar de väl runt en tjuga styck så kommer inte gråta när jag behöver köpa nya :tummenupp

Swedol brukar ha bra prisvärda modeller om man är ute efter stora band. Problemet med att spänna hoj med stora band brukar vara att dom är lite otympliga och spännaren ofta har för långt band för att funka bra.

Jag är rätt nöjd med Biltemas mellanstorlek. Dom har hållit många år utan att fransa, kärva ihop eller bli skeva även om själva banden är lite mjukt vävda.
Artikelnummer är oklart med det är den spännaren som ligger överst i bilden på denna länk: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta-och-Dra/Faste-och-Lastspannare/Lastspannare-2000016515/

Last edited:
www.24mx.se/spannband-24mx-3

Band i den här stilen är helt klockrena om man lastar ofta!
Bara fästa ett på vardera sida i hojen och fordonet, dra till lite sen är de klart :tuttar

Finns också på biltema för typ 60:- förövrigt :crash

Är ganska enkelt att få tag på. Jula - Biltema - Ikea mfl. Har själv olika kvaliteter på spännband. Både från Biltema - jula samt "Proffs". (Har haft biluthyrning) Tycker att Biltemas håller lite bättre än Julas. Upplever att Julas band, fransar sig lite, samt att spännanordningen krånglar emellanåt. Så mitt tips blir: Biltema!

+1
Jag var i förrgår på Jula och skulle köpt spännband, men jag gillade inte deras spännanordning, utan köpte återigen Biltema för de är bättre. imho.
Har använd Biltemas under ett par år och de duger för mig. :)

:hej

Personligen köpte jag mina på Biltema och de har fungerat finemang.
Alltså anser jag dem vara tillräckligt bra och tillräckligt billiga.

Biltema har ju speciella för MC de funkar bra tycker jag!!

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back