Var hittar jag bra billiga spännband?

Byggmax har billiga o sjyssta som inte går av vid hårddragning som t.ex blltemas eller jula som bara klarar 150kg kostar 40kr och pallar 500kg

Bra och billigt går sällan hand i hand,
ej heller när det gäller spännband.

Personligen köpte jag mina på Biltema och de har fungerat finemang.
Alltså anser jag dem vara tillräckligt bra och tillräckligt billiga.

När det gäller spännband så är min åsikt att även de dyra spännbanden är billigt smäck. Åtminstone de klenare modellerna.

www.24mx.se/spannband-24mx-3

Band i den här stilen är helt klockrena om man lastar ofta!
Bara fästa ett på vardera sida i hojen och fordonet, dra till lite sen är de klart :tuttar

Finns också på biltema för typ 60:- förövrigt :crash

Det där var smart!:tummenupp Gillar inte spännband med krokar när jag lastar hoj….

Har ni åkt färjorna mellan England och Isle of Man, där surrar man med lite repstumpar och avklippta jeans,
tror nog att det är tekniken som avgör inte materialet..

Det där va en produkt jag saknat utan att veta om det! Tack :)

Samma här. Får bli en sväng till swedol med risk att bli anklagad för att ha utvecklat nån form av spännbandsfetish. Har en rejäl kasse redan...

Det där va en produkt jag saknat utan att veta om det! Tack :)

Samma här. Åkte och köpte ett par igår. Fungerade finfint.
Samma här. Får bli en sväng till swedol med risk att bli anklagad för att ha utvecklat nån form av spännbandsfetish. Har en rejäl kasse redan...

Jag gillar däremot inte band med automatiska upprullare, jobbiga att torka och mekanismen kärvar ihop med grus och ärg rätt snabbt om dom används ute. Nu har jag iofs kåpsläp men vill ändå kunna använda banden överallt. Har man kåpsläp fladdrar ju ändarna inte i vinden ändå så då är nyttan begränsad.

Jag gillar däremot inte band med automatiska upprullare, jobbiga att torka och mekanismen kärvar ihop med grus och ärg rätt snabbt om dom används ute. Nu har jag iofs kåpsläp men vill ändå kunna använda banden överallt. Har man kåpsläp fladdrar ju ändarna inte i vinden ändå så då är nyttan begränsad.

Mina har knapp för den automatiska upprullningen, mao inga problem att torka. Skit i mekanismen vet jag inget om ännu då dom är relativt nya och bara använda ce 5 ggr. Däremot skulle jag inte tackat nej till 50cm längre band om man skall tycka något negativt.

Vanliga spännband funkar fint med och skall man vara ärlig så är vanliga band mer allround men för 3 månader sen visste jag inte att dessa fanns och jag tycker dom är förbannat smidiga.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT