Var hitta slip-on till Yamaha XJ6 2013 HJÄLP!

1234motorbike

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2013
Hoj
Yamaha xj6 2013
Tjena alla mc knuttar! :) är ny på sidan och försöker förstå mig på hur detta går till.
Jag tog mitt mc kort i slutet av förra mcsäsongen och köpte min första hoj idag, det blev en Yamaha XJ6:a. den verkar fruktansvärt skön och har bara hört bra saker om den.
MEN... det är såhär att jag inte kan hitta ett slipon att dra på den. jag fråga dom på Yamaha center, och dom säger att det är ett helsystem som gäller, vilket jag inte är överdrivet sugen på. jag har hittat massor av slipon till tidigare årsmodeller, men inte till 2013. så hade vart väldigt tacksam om någon kanske kan tipsa mig om ngt.:tummenupp

Är väl samma som till en 12a? Det är väl inga ändringar gjorde på dom?

tackartackar!

ja yamaha är fina leksaker! tror jag kommer bli supernöjd med denna i två år innan jag byter till en R6:a :)

jag vet inte om den är desamma som på 12:an, jag snackade med mekanikern på yamahacenter i gbg och han sa att det enda som fanns var ett Leovince helsystem..
:huvet

Problemet är att ljuddämparen är hela den stora boxen som sitter under hojen. De sk. slipons som finns till xj6 är eg. bara ändrör så det blir ingen skillnad i ljudet, bara utseendet.

ja det är ju det som är det sura.. men frågan är hur värt det isf är att dra dit ett helsystem om jag ska sälja av den om 2 år.. :va

Värt och värt... du får inte igen pengarna för det iaf. Men så är det ju med fordon... Tjöööp:tummenupp

ne det är ju det som är det sura, liksom 13 000 åt helvete känns de ju lite som, om jag ändå ska sälja den om 2 år..

Tjena, jag hamnade här av en slump, det är så att jag vill ta MC kortet o allt så jag kollade runt på lite motorcyklar, såg Yamaha XJ6 som jag gillade men jag tyckte att avgasröret såg dåligt ut så jag kollade runt lite och hittade ett helsystem från Arrow, vet inte om det är ett bra märke men det låter iaf bättre och ser lite bättre ut än orginalet, exempel finns här:

http://www.youtube.com/watch?v=sQVWduV4lhU

Hittade helsystemet för ca 5300 kronor på Ebay, http://www.ebay.com/itm/Komplette-A...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item484e4795e4

frakt på 150 spänn men paketet skickas från italien så det borde vara tullfritt i all fall.

Hoppas jag var till nytta :D

Kolla i XJ6 tråden här på sporthoj.com, där har vi avhandlat flera sidor om just detta! Det är helsystem som gäller och då bör även en mappning och bänkning göras så att alla garantier etc gäller:)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra