Var hitta Marushin?

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Hoj
Kawasaki ER6
Som rubriken antyder så undrar jag ifall någon kan berätta var man kan hitta Marushins sortiment i butik Västsverige. Jag bor i Trollhättan och har hittills efter en liten sökning enbart hittat Touringbutiken i Kiruna :näsblod (typ ;)) som har deras sortiment. Jag skulle gärna vilja prova deras hjälmar och se om de sitter bra innan jag köper en.

Så är det någon som vet var jag kan hitta Marushins sortiment i en fysiskt butik och inte bara online? Tacksam för svar.

Last edited:
Jag tror att det är Touringbutiken som är importör av Marushin, så det kan bli svårt att hitta en annan butik.

Hm, Dani, sov du på geografin i skolan eller?

Finns bara på touringbutiken, men det kan finnas någon hjälm på körningarna med banåkning.nu, gå in på deras sida och fråga om det finns hjälmar att prova, då behöver du bara åka till Gelleråsen=)

Kan inte rekomendera Marushin, skithjälm.
Det är ett jäkla tjutande i dem.

Köp INTE.

Det är väl olika från person till person...
Har Maruschin och är grymt nöjd...
Beror lite på vad man kör för hoj och hur känslig man är..
Min förra hjälm var väldigt tyst men den var tydligen oxå känd för att vara extra tyst...
Den här låter mer ja... Men inte så det stör mig... :D

EDIT:
O just ja... Så vitt jag vet är det bra Touringbutiken som importerar deras hjälmar...

Mc delen har såna hjälmar men han har inte lagt upp något på sidan än:tummenupp Ligger på västkusten med.

Han hade precis fått in dom när jag va där,så skicka ett mail bara.

Va snygga hjälmar iaf.

http://www.mcdelen.com/

Jag tror att det är Touringbutiken som är importör av Marushin, så det kan bli svårt att hitta en annan butik.

Hm, Dani, sov du på geografin i skolan eller?

Nä...inte på geografin hehe. Jag vet det är inte Kiruna men alldeles åt helvete för långt för att jag skulle ens överväga åka dit, därav mitt "typ och ;)" i parentes :)

Kan inte rekomendera Marushin, skithjälm.
Det är ett jäkla tjutande i dem.

Köp INTE.

Var det så illa? Vilken hjälm hade du då? Lät det mkt oavsett hastighet eller var det nån speciell "gräns" där det började barka åt helvete typ?

Mc delen har såna hjälmar men han har inte lagt upp något på sidan än:tummenupp Ligger på västkusten med.

Han hade precis fått in dom när jag va där,så skicka ett mail bara.

Va snygga hjälmar iaf.

http://www.mcdelen.com/

Tusen tack för tipset! :)

Last edited:
Yo Dani, att en hjälm låter kan även bero mycket på huvudformen hos den som bär den... tyvärr är handlare väldigt försiktiga med sina hjälmar så det är typ omöjligt att få testa den på vägen innan köp, men man behöver prova lite olika modeller för att inse vad som sitter bra och inte.

men mitt hetaste tips är att du pallrar dig till Säve nästa helg, det är mc-dagar där då och många märken finns på plats och vissa har även tokbra priser.

Nästa helg, då är det ju Bikedagar oxå, nåja jag får dela upp det på två dagar. Tack för tipset y0!

Nä...inte på geografin hehe. Jag vet det är inte Kiruna men alldeles åt helvete för långt för att jag skulle ens överväga åka dit, därav mitt "typ och ;)" i parentes :)

Var det så illa? Vilken hjälm hade du då? Lät det mkt oavsett hastighet eller var det nån speciell "gräns" där det började barka åt helvete typ?

Tusen tack för tipset! :)

Jag har en 999nx storlek L(59-60).
Hjälmen är ej tappad, endast använd 3 veckor förra säsongen och mattsvart. Du får den för halva nypriset om du vill.
Tjutet börjar vid ca. 80 km/h, har testat den på olika hojar och olika människor och alla utom säljaren hör tjutet (Touringbutiken).

Hahaha otippat att säljaren inte hör det :D
Jag ska testa vilken storlek som passar mig först, är det L så hör jag av mig :)

Nä Kiruna ligger ju ypperligt nära =) Det är du som bor avsides :D Förresten var jag ut å luftade hojen runt kvarteret idag, körde snöskoter igår :tummenupp

Ja Dani verkar ha fel på GPS-en. Det tar mig ca 30 minuter rill Touringbutiken men ca 13 timmar till Kiruna. Har provat båda flera gånger.

Ja OK det beror på var man utgår ifrån och jag utgick ju ifrån mig själv så lugn nu haha.

Ska du köpa en Marushin så säger jag bara RS1!!!

Bifogat

• 21-4336.jpg
    21-4336.jpg
    19.5 KB · Visningar: 44
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden