Var hitta Marushin?

Om du är ute efter en mattsvart hjälm så kan jag rekommendera NZI Vitesse annars... Har den oxå.. Min första hjälm... Helt mattsvart... De är kända för att vara väldigt tysta och kostar inte skjortan... min kostade ca 2500:-
En av Moto GP förarna körde med en NZI Vitesse för två säsonger sen... :D Så det är bra hjälmar... :D

Alla vi instruktörerna på banåkning.nu kör med rs1 kolfiber hjälmen och det är en riktigt grym hjälm! Väger ingenting och tål väldigt mycket stryk.

Polaren vurpade och lyckades få huvudet mellan bågen och backen på väg ner, det blev en liten spricka i hjälmen och det var allt :tummenupp

Samt en annan instruktör lyckades splittra en bromsskiva längst ner på långrakan på midlanda (dvs utan bromsar in i däcktraven), slutade med att han skallade ett betongfundament på andra sidan däcktraven. En lätt hjärnskakning och en hjälm med en inbuktning på blev resultatet av den krashen

Last edited:
Helt säkert är det bra hjälmar i säkerhetsaspekt! Var in på Touringbutiken i fredags och klämde lite. Tycker du det är viktigt med tysta hjälmar så är det nog bara 999-modellen som gäller dock, och då testade jag kolfiberkrukan också. Den är LÄTT dock!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT