Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hör med din handlare om du inte kan "panta" ett verktyg.Crille skrev:Letat som en tok, ska ha till Gixxern min..
Någon som vet var man hittar ett bra verktyg men som inte kostar fläck att inhandla.....
Crille skrev:Någon som vet var man hittar ett bra verktyg men som inte kostar fläck att inhandla.....
Crille skrev:Letat som en tok, ska ha till Gixxern min..
Någon som vet var man hittar ett bra verktyg men som inte kostar fläck att inhandla.....
Zilversurfer skrev:Kedjebrytare kostar inte många kronor, finns olika typer. Den jag köpte kostade ca 250:-. Alla Mc handlare, har eller kan beställa.
heggeli skrev:Det brukar vara nitfunktionen som kostar mycket.
Zilversurfer skrev:Viktigt är bara att kleta på lite silikon över låset, så att det inte går upp.
Mvh//ZS
heggeli skrev:Det där råder det delade meningar om, flera här påstår att det inte duger med clips, själv vet jag inte vad jag ska tro så jag kör på den säkra sidan med nitlås.![]()
Zilversurfer skrev:Enligt vem...
Crille skrev:Har hittat ett verktyg till en okej kostnad tror jag...
Både brytare och nitare.
Jag personligen skulle aldrig åka min hoj med vanligt kedjelås på utan ska jag ha nått så ska det nitas inget annat, vill va 100% säker på att den inte kan "piska" av mig penet eller slå sönder nått.
Hittade verktyget hos BikeShop
695:-
Ehh. Nej, verkligen inte ALLA som kör med clips.Zilversurfer skrev:Enligt vem...ALLA som tävlar kör med clips.
Anledning nummer 1 att man köra med clips på bana är väl för att dom skall kunna dreva om snabb och enkelt till olika banor. Dessutom känns det viktigare att kedjan håller på landsväg än på bana, finns mindre saker att träffa utanför asfalten på landsväg...Zilversurfer skrev:100% kan du aldrig vara, det händer att kedjan går av. Oftast om den är sliten, eller dåligt underhållen.
Gustav O skrev:Ehh. Nej, verkligen inte ALLA som kör med clips.
Jag känner ett stort antal som kör nitat....Zilversurfer skrev:Jag känner ingen som kör nitat iaf. Må det vara hänt att folk kör nitat, men stora majoriteten kör med clips.
Zilversurfer skrev:Enligt vem...ALLA som tävlar kör med clips. Är det någonstans men inte vill tappa kedjan är under träning eller tävling. Sätter man dit låset som man skall åker det inte av.
Har inte under 10 år tappat min kedja iaf.
EDIT: Men visst kan dom hoppa av, men det är oftast den person som satt på kedjelåset som slarvat med underhåll, eller helt enkelt inte använt silikon. Använder du silikon eller låser med tråd håller den.
Gustav O skrev:Jag känner ett stort antal som kör nitat....
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |