Som rubriken antyder: Var kan jag hitta en bra Semisyntet eller helsyntet 20W50 för rimligt pris? Har en vinkelväxel i oljebad, så jag tänkte (efter råd från GR) prova med lite tjockare olja för att motverka slammer när det blir riktigt varmt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
zopilote skrev:Som rubriken antyder: Var kan jag hitta en bra Semisyntet eller helsyntet 20W50 för rimligt pris? Har en vinkelväxel i oljebad, så jag tänkte (efter råd från GR) prova med lite tjockare olja för att motverka slammer när det blir riktigt varmt.
FZ1 skrev:Är det till motorn eller slutväxeln?
Jag ska köpa en 20 liters dunk av Preems (Texaco) Havoline Premium 20W-50 så detzopilote skrev:Oljan skall vara till motorn. Slutväxeln har ju hypoidolja, som är mer lämplig till vinkelväxlar. Tyvärr har dom byggt hojen så att den främre vinkelväxeln ligger i samma oljebad som resten av motorn/lådan. Hade gärna sett att det var en separat liten "burk" som man kunde ha haft hypoidolja i.
zopilote skrev:Som rubriken antyder: Var kan jag hitta en bra Semisyntet eller helsyntet 20W50 för rimligt pris? Har en vinkelväxel i oljebad, så jag tänkte (efter råd från GR) prova med lite tjockare olja för att motverka slammer när det blir riktigt varmt.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |