Var gömmer sig alla gatreggade aprilia rs250?

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Har velat köpa en rs250 som banhoj sen förra sommaren. (gatreggad så man kan köra i gatgrupp och SMCs arrangemang)
I höstas drällde det av dom på blocket, men framåt vintern blev det soprent och har varit så tills nu.
Tom på mobile.de finns det endast några få som har allddeles för höga priser och långt bort.
Har dom helt plötsligt blivit klassade som klassiker eller är det bara för tidigt på året fortfarande?:va
250 tvitaktklassen är väl nerlagd, så det borde ju finnas gott om överblivna racehojar kan man tycka? (125or kommer ju ut ung en om dan just nu)
Tips om hojar mottages tacksamt, är modeller från -98 och framåt som är intressanta.

jag har en som ska slaktas för ett bygge, hehe

ja eg skulle den sparas som kulturgärning, men det gör jag med min rgv ist,
men jag bygger så att den går att återställa om ev köpare vill, vilket jag inte vill.

Dom stjäls, får ramnumret bortslipat och säljs sedan som banhojar.

Det tror jag inte ...
Lär ju inte vara sånt drag efter dom som banhojar när 250sp är nerlagt.
Visst finns entusiater som gillar tvåtakt och vill åka bana med dom .. men knappast att dom köper stula gathojar...

Men du kanske inte menade i sverige utan mer neråt kontinenten?

Jag letade också länge efter en, det finns till att börja med inte speciellt många. Och för det andra har dom flersta gått i sp, således har folk haft dem sedan nya typ -97/98 och har man då köpt dem för ~70k eller vad de kan ha kostat? så är det väldigt få som vill skänka bort dem för 15-20k som dom är värda idag. Dom flesta är dessutom allmänt slutkörda då reservdelar är dyrt och inte finns i nån uppsjö.

Jag köpte mig en rgv, det var inte lätt att få tag på en sån heller. Men även jag håller ögonen öppna om det dyker upp nå beg rs/rgv. Och vi är nog ganska många entusiaster som gärna nappar när nått väl dyker upp. Det i kombination med att det inte finns så många gör det svårköpt. Det är precis som alla andra tvåtaktare. rd500 har jag letat länge men är inte beredd att slänga ut de löjliga 50-60k folk begär

Inte så troligt då då en RS med papper är värt en del nu, och hojar utan papper finns det fler av som det är.

Jag letade också länge efter en, det finns till att börja med inte speciellt många. Och för det andra har dom flersta gått i sp, således har folk haft dem sedan nya typ -97/98 och har man då köpt dem för ~70k eller vad de kan ha kostat? så är det väldigt få som vill skänka bort dem för 15-20k som dom är värda idag. Dom flesta är dessutom allmänt slutkörda då reservdelar är dyrt och inte finns i nån uppsjö.

Jag köpte mig en rgv, det var inte lätt att få tag på en sån heller. Men även jag håller ögonen öppna om det dyker upp nå beg rs/rgv. Och vi är nog ganska många entusiaster som gärna nappar när nått väl dyker upp. Det i kombination med att det inte finns så många gör det svårköpt. Det är precis som alla andra tvåtaktare. rd500 har jag letat länge men är inte beredd att slänga ut de löjliga 50-60k folk begär

Mjo, det konstiga var att från förra mid-sommaren och fram till början av hösten fanna det verklgien en uppsjö, både på blocket och sporthoj, naturligtvis hade jag inte pengar då.. :P

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park