Var finns framdrev + annat till DT125R -90?

lazlo09

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2006
Ort
NV-Skåne
Hoj
DT125R -90
Fan, hittar bara en jävla massa moppebutiker på nätet! Och är det inte det så är det nån generalagent eller större hojar som gäller.

Är det någon som vet en, helst svensk (eller engelskspråkig), sida som har lite olika saker till 125:or i allmänhet och DT125R i synnerhet?

Min DT är avstrypt, men toppar bara strax över 120km/h, sedan är varvet uppe på 11000rpm. I praktiken kan jag inte köra mer än 100km/h för om jag kör snabbare så är det på rödmarkeringen. Lösningen är väl att byta till större drev fram, men jag kan inte hitta drev till den nånstans, förutom Orginal som säker är svindyrt. Jag är också ute efter koppling (lameller), så tips om detta är osså välkommet!
 
lazlo09 skrev:
2369001 Fan, hittar bara en jävla massa moppebutiker på nätet! Och är det inte det så är det nån generalagent eller större hojar som gäller.

Är det någon som vet en, helst svensk (eller engelskspråkig), sida som har lite olika saker till 125:or i allmänhet och DT125R i synnerhet?

Min DT är avstrypt, men toppar bara strax över 120km/h, sedan är varvet uppe på 11000rpm. I praktiken kan jag inte köra mer än 100km/h för om jag kör snabbare så är det på rödmarkeringen. Lösningen är väl att byta till större drev fram, men jag kan inte hitta drev till den nånstans, förutom Orginal som säker är svindyrt. Jag är också ute efter koppling (lameller), så tips om detta är osså välkommet!

Vilken storlek på drevet vill du ha?
 
Jag planerar att köpa ett 17drev fram när mitt nuvariga 16kuggars är slut. För att få ner varvtalet när man ligger i ca 100-110km/h. Jag tycker det vibrerar så förbannat när man ligger runt 8k varv. Fast bäst skulle ju vara om man kunde dreva ner den bak ist. så man slipper förlänga kedjan.

Men det är väll bara att gå in på närmaste Yamahacenter och fråga. För jag skulle tro att Yamaha använder samma drev till flera av sina hojjar.
 
EmilSegerblad skrev:
2369054 Vilken storlek på drevet vill du ha?

Jag vet inte ens vad orginalstorleken är, men runt 2 kuggar större än nu borde väl bli bra, eller?
Är det nån risk att 2 kuggar blir för mycket, så att den blir seg istället, eller är det så lite att det ej gör nån skillnad?
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top