sportbike
Guest
Idag är hela underredet klätt med stora plastschabrak på nyare bilar Jörgen, komma åt är ett minne blott.Ok, om hasplåten måste tas bort för att byta olja låter det ju som en idiotkonstruktion.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Idag är hela underredet klätt med stora plastschabrak på nyare bilar Jörgen, komma åt är ett minne blott.Ok, om hasplåten måste tas bort för att byta olja låter det ju som en idiotkonstruktion.
Idag är hela underredet klätt med stora plastschabrak på nyare bilar Jörgen, komma åt är ett minne blott.
Inga problem, bara att hojta till så fixar vi.Ok, blir att behålla bilen då.
Hasplåt av plast låter ju lite meningslöst, meningen är ju att hasplåten ska skydda tråg mm
Tänkte jag skulle byta fjädrar och dämpare vid tillfälle, hör gärna av mig till dig då!
Även om de funkar bra, så känns det ju inte orimligt att fjädrar och dämpare kan vara lite trötta efter 32 år. Skulle vara roligt att byta och se vad som händer.
Det gick ju himla geschwint när du hjälpte mig att byta slutväxeln!
Biltema har ett kit för muttermaskin, funkar kalas.
På den gamla ss-pråmen?
Lycka till att få dit den utanpåliggande sorten.![]()
Biltema sa jag, vi har helt andra grejor.
Ok, blir att behålla bilen då.
Hasplåt av plast låter ju lite meningslöst, meningen är ju att hasplåten ska skydda tråg mm![]()
Jo, det utgår jag ifrån. Men den utanpåliggande sorten går inte att få dit oavsett om sykes eller någon annan levererar den.
Poängen var lite att om han nu nyttjar den vingliga lyften och lägger två papp så byter han dom plättlätt.
Helvete vad tiden går, 13 år sen.....Som sagt så går det inte att lyfta min bil på saxlyftarna i GDS-hallen.
Det är riktigt att man måste använda invändigt fjäderverktyg på w123.
Det här jobbet är dock för stort för att jag vill meka med det i en GDS-hall, eller ens i hojgaraget. Det är inte som att byta fjädrar och dämpare på en volvo 240.
Bilen har mb:s hydrauliska nivåregleringssystem (sls). Detta tillsammans med att det är en kombi (annan mer komplex bakvagn) gör att det är skönt att göra detta ihop med Sportbike, iom hans rutin, verktygsresurser och lyftar.
Bak innefattar detta jobb att släppa på trycket i regleringsventilen, samt byta repsatsen i denna, samt byta "bomber" (gasackumulatorerna) samt fjädrarna. Sedan fylla upp systemet igen.
Nog om detta.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |