sportbike
Guest
Idag är hela underredet klätt med stora plastschabrak på nyare bilar Jörgen, komma åt är ett minne blott.Ok, om hasplåten måste tas bort för att byta olja låter det ju som en idiotkonstruktion.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Idag är hela underredet klätt med stora plastschabrak på nyare bilar Jörgen, komma åt är ett minne blott.Ok, om hasplåten måste tas bort för att byta olja låter det ju som en idiotkonstruktion.
Idag är hela underredet klätt med stora plastschabrak på nyare bilar Jörgen, komma åt är ett minne blott.
Inga problem, bara att hojta till så fixar vi.Ok, blir att behålla bilen då.
Hasplåt av plast låter ju lite meningslöst, meningen är ju att hasplåten ska skydda tråg mm
Tänkte jag skulle byta fjädrar och dämpare vid tillfälle, hör gärna av mig till dig då!
Även om de funkar bra, så känns det ju inte orimligt att fjädrar och dämpare kan vara lite trötta efter 32 år. Skulle vara roligt att byta och se vad som händer.
Det gick ju himla geschwint när du hjälpte mig att byta slutväxeln!
Biltema har ett kit för muttermaskin, funkar kalas.
På den gamla ss-pråmen?
Lycka till att få dit den utanpåliggande sorten.![]()
Biltema sa jag, vi har helt andra grejor.
Ok, blir att behålla bilen då.
Hasplåt av plast låter ju lite meningslöst, meningen är ju att hasplåten ska skydda tråg mm![]()
Jo, det utgår jag ifrån. Men den utanpåliggande sorten går inte att få dit oavsett om sykes eller någon annan levererar den.
Poängen var lite att om han nu nyttjar den vingliga lyften och lägger två papp så byter han dom plättlätt.
Helvete vad tiden går, 13 år sen.....Som sagt så går det inte att lyfta min bil på saxlyftarna i GDS-hallen.
Det är riktigt att man måste använda invändigt fjäderverktyg på w123.
Det här jobbet är dock för stort för att jag vill meka med det i en GDS-hall, eller ens i hojgaraget. Det är inte som att byta fjädrar och dämpare på en volvo 240.
Bilen har mb:s hydrauliska nivåregleringssystem (sls). Detta tillsammans med att det är en kombi (annan mer komplex bakvagn) gör att det är skönt att göra detta ihop med Sportbike, iom hans rutin, verktygsresurser och lyftar.
Bak innefattar detta jobb att släppa på trycket i regleringsventilen, samt byta repsatsen i denna, samt byta "bomber" (gasackumulatorerna) samt fjädrarna. Sedan fylla upp systemet igen.
Nog om detta.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |