Var får man tag på en vettig bensinkanna?

Jag trivs med en vanlig 20liters dunk med en handpump till inget spill och enkelt att dosera. Pump finns på Jula, Calle Oh. m.m.

Om du gör hål i botten på den så gör det det ;)

Hmm.. Tänkte faktikst inte på vakuum-effekten, funkar väl då. Förutsatt att kopplingen är helt tät mot dunken vill säga. :biltema :crash

För att avsluta spammet dårå, om dunken är tät och du skruvar på en pip som du stoppar ner i bensin så måste du lyfta dunken för att det ska fortsätta rinna, jag vet, jag har provat många gånger.
Håller man då pipen fem cm under tankhålet så slutar det rinna där.

edit: jag vann :banana

Mäh, tjöp en 10-liters och häll i 6 pannor åt gången, hur svårt kan det va?
Varför så noga, nån regel lr?
Både och, dels ska man ha 2l kvar i tanken när man rullar över mållinjen, eller egentligen in i depån på race, och på kval vill man ha precis så man kommer dom varv man har tänkt sig. Som Agile sa, det är ett billigt sätt att viktoptimera på, och det är jävligt onödigt att få soppatorsk! Att kunna strunta i lampan och veta att man har soppa är rätt skönt för sinnesron också.

Hittar du något lämpligt här ?

http://www.alentec.com/ProductsCatalog/s1-12-4.html

Så kan nog jag ordna något.
:D

Eller kör du en sådan här och en pump så får du det du ber om varken mer eller mindre. jag har nog någon bättre begangnad i utvecklingsslabbet.
Jao, där fanns det ju prylar som verkade riktigt vettiga! Dom där i plåt såg grymt coola ut, men kanske något opraktiska :) Dom i plast, 21627 tex, verkar dock inte alls dumma :) Hur gör man för att få tag i såna?

Nja, det behöver ju inte vara på millilitern när :) Fast det är klart, det skulle ju minimera slaskandet :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back