Var det du???

sharpedge skrev:
Ja, det var den... Försöker fundera på om jag ska testa knarkförsäljning eller bankrån för att finansiera den :D

Gissa vad försäkringen hel/hel gick på för monstret :D
4300 per år :D

löjligt billigt!
Å fan då kan det ju vara värt att köpa den endå ju, trots hög pris ju!

Hultan skrev:
Å fan då kan det ju vara värt att köpa den endå ju, trots hög pris ju!
Ja, satan va den gick :)

tror det var 4800:- extra för annan lack
1800:- för larm
och runt 6000 eller 8000 extra för ställbara dämpare..

Lika bra att ta rubbet. Priset hamnar la på runt 150-160k

Jag fick runt 50k i inbyte för min så jag behöver 100k till bara typ :D

Kommer antagligen sakna mullret :(

Last edited:
sharpedge skrev:
Ja, satan va den gick :)

tror det var 4800:- extra för annan lack
1800:- för larm
och runt 6000 eller 8000 extra för ställbara dämpare..

Lika bra att ta rubbet. Priset hamnar la på runt 150-160k

Jag fick runt 50k i inbyte för min så jag behöver 100k till bara typ :D

Kommer antagligen sakna mullret :(
Kewlt!
Är det en radfyra?

Japps.
Taget från www.face-the-power.com
"The engine: the strongest heart of all time.
With a capacity of 1,157 cc, the K 1200 S sends an impressive 123 kW (167 bhp) at 10,250 rpm to the rear wheel. The maximum torque of 130 Nm at 8,250 rpm catapults this sports bike forward in seconds – right from the start. Not surprising: after all, over 70 % of the maximum torque is available at 3.000 rpm. How is so much power generated?
"

Dom skämtar inte... Jag trodde jag hade runt 6-7000 varv, så kollade jag på varvräknaren och den visade runt 3500-4000 :3freak

Lite hög sittställning kanske, men otroligt bekväm. Att ligga i kurvor var inte heller problem iaf (iaf såpass mkt som jag vågade). Mjuk dämpning, skön att köra.

För att inte prata om värme i handtagen :rolleyes:

Last edited:
sharpedge skrev:
Japps.
Taget från www.face-the-power.com
"The engine: the strongest heart of all time.
With a capacity of 1,157 cc, the K 1200 S sends an impressive 123 kW (167 bhp) at 10,250 rpm to the rear wheel. The maximum torque of 130 Nm at 8,250 rpm catapults this sports bike forward in seconds – right from the start. Not surprising: after all, over 70 % of the maximum torque is available at 3.000 rpm. How is so much power generated?
"

Dom skämtar inte... Jag trodde jag hade runt 6-7000 varv, så kollade jag på varvräknaren och den visade runt 3500-4000 :3freak

Lite hög sittställning kanske, men otroligt bekväm. Att ligga i kurvor var inte heller problem iaf (iaf såpass mkt som jag vågade). Mjuk dämpning, skön att köra.

För att inte prata om värme i handtagen :rolleyes:
Undra om den går att uiiilla med :rolleyes:

:)

Vad tycker du då? Lutar den mot backbird/busa segmentet eller mer mot sport?

Defenitivt mer mot sport. Eftersom jag då hade skrivit på ett papper om 10000:- självrisk så kändes inte nedtagning i hög fart i kurvorna som en prioriterad grej, men den var satan så följsam i kurvorna och löd minsta vink.

Men vad vet jag, jag är inget MC-proffs och kan bedöma sånna saker.

Vem va du som åkte CBR 600F gul, med registrerings nummer AOL nånting? Jag å Anjelica kom tutandes å vinkandes i min bil i höjd med pååls vid marconimotet när vi körde om dig...

Kände igen dig, du va med på fikan i onsdags nämligen... :tummenupp

Antar att jag (och flickvännen) passerade ett gäng härifrån SH vid Lindome station tidigare ikväll. Hann inte se så mycket, men tyckte det såg ut som Skorpan längst fram och en guldig gixxer (Hultan?), mm.

Hann inte stanna och heja hursomhelst, hoppas ni hade en trevlig tur!

/Marcus på svart-silver R6.

Marcus skrev:
Antar att jag (och flickvännen) passerade ett gäng härifrån SH vid Lindome station tidigare ikväll. Hann inte se så mycket, men tyckte det såg ut som Skorpan längst fram och en guldig gixxer (Hultan?), mm.

Hann inte stanna och heja hursomhelst, hoppas ni hade en trevlig tur!

/Marcus på svart-silver R6.
de va vi :hej en go tur blev de :) syns på vägarna i sommar :tummenupp

Vem körde en svart ninja i sisjön idag strax före 17? :va
Såg ut som att du skulle till Gymnasium och träna eller dyl. Du hade ju ryggsäck :)

mer uuuiiillliiiees åt folket! :yoparty

Vilka var ni lirargossar som uilade så phett på era motarder vägen från Askim och söderut (vad den nu heter). En av er hade en hjälmkamera tejpad i pannan.

/ Den röe firestormen

Vem var det som ja "lekte" med från E6an vid Kallebäck till Hisingen precis innan lundbytunneln???? :va Körde en blå Honda Hornet (tror jag :confused: )

Det var jag som körde den vinröda FZR:en iallafall :hej

Ps. ja tror nog bestämmt att ja va först iväg vid röljuset :blah va bara tvungen att säga det :hihi

Var det Farfar, Jonqas och Swedepuck som jag mötte mellan Delsjömotet och Mölnlycke?

tror å det bestämdaste det.... :)

körde om en röd storm innan tingstads tunneln .stannade till och gav tummen upp.(varför ligga i kön när du kan köra emellan)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman