Var är "Fel på Husaberg"-tråden?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Roger_SWE skrev:
Aprilia, eller?

Enligt rykten, så kommer Ducati Hypermotard till våren 2007 :yoparty

"Och det är ju bra, sporrar utvecklingen. Kul att det finns v-tvin nu på marknaden tex. Och nästa år släpps en ny bomb på marknaden."

Tror att han menar Aprilia i första meningen och bomben kan då inte vara Aprilia.

Jag heter Lasse skrev:
"Och det är ju bra, sporrar utvecklingen. Kul att det finns v-tvin nu på marknaden tex. Och nästa år släpps en ny bomb på marknaden."

Tror att han menar Aprilia i första meningen och bomben kan då inte vara Aprilia.
Rykten gör gällande att Lasse håller på och svetsar ihop en 750cc radtrippel som ska köras på etanol och har en dold turboladdare inbyggd i blocket likt en kasettväxellåda. Motorn ska längsmonteras och även användas som en del av svingen. Kuggdrift av bakhjulet. Sant eller inte? - ni får väl se...

EDIT - Lasse i det här fallet är alltså RaceMe

He he, du är rolig du. :lol Jag har tyvärr skrivit under tystnadspliktslöfte. Angående mina egna projekt har jag inte tystnadsplikt. Och där är du nära sanningen. :D
Oavsett färg på hojjarna så gör dom sitt bästa för att det ska hålla. Det är snarare dom som kör, som har sönder dom.

Supermoto skrev:
Rykten gör gällande att Lasse håller på och svetsar ihop en 750cc radtrippel som ska köras på etanol och har en dold turboladdare inbyggd i blocket likt en kasettväxellåda. Motorn ska längsmonteras och även användas som en del av svingen. Kuggdrift av bakhjulet. Sant eller inte? - ni får väl se...

Supermoto skrev:

Den kommer bli grym, ingen service heller. Husa rules!

(jag blev påverkad av den smygreklamen som du skickade med skivorna :tummenupp Tack för dom förresten!)

NU när vi änndå e inne på servicear o prylar ngn som vet vart jag kan beställa allt som krävs för servicen på min husa (dvs kika ventilerna) eller knata iväga o handla :p o sen om det finns ngn vänlig själ i närområde gbg som kan lära mig göra det själv e kul som satan o lära sig skruva men aldrig skruvat me Husa men vill mycket gärna kunna göra det själv för det e skoj som sagt.

//Jocke

Bra reklam för husa:tummenupp
Har en 01 husa 650 motardut i källaren (kompis) den har inte varit isärskruvad förens nu . Har visserligen gått lungna mil endast 600-700mil asfalt för personen som ägde den förut trodde att det var en glidare:va nu i sommar har det gasats hårdare" 100mil" så nu i höst tyckte jag att det var dags att titta på rullyftarna......Jo utblåsrullen var glapp så det var i grevens tid. insugrulle & utblås byttes bara allt annat såg ut som nytt. servise oljebyte var överdriven 50mil!! Nu blir det 150-200! Jo en sak till kammkedjestyrning byttes till nyare för att kedjespännaren skulle nå ut & och förhuvetaget kunna spänna kedjan (liten miss från fabrik på 01) Blir spännande att se hur många mil den klarar för vi ska köra tills det rasar:näsblod Har även haft stenkoll på en 04 som en hulliganförare köpte ny han har edentisk körstil som jag mycket bakhjul & för långt över 1000m så jag idiotförklarade honom och sa att det skulle gå åt hel...inom 200mil så jag fick honnom att dra ner lite på längden (endast lite) den maskinen höll ihop utan problem 1000mil utan att dra en skruv. Repades ddå med endast byte av kammkedja tror jag detvar? oljeservis/ventil var vart 300mil +- ej mycket bana men allment hårt körd på grus asfalt även lite enduro ......Husaberg.....:tummenupp

Denna tråden har jag missat. SÅ det är väll dax för en fråga i den då.

Packningen vid oljenivåglaset är den svår att byta?
Ser att det siprar lite olja där, har nog kommit ut ca 3 droppar.
För övrigt så har hojen gått ca 3 tim, så jag vill inte ha några olje läckage.

Hej hopp!

Denna tråden har jag missat. SÅ det är väll dax för en fråga i den då.

Packningen vid oljenivåglaset är den svår att byta?
Ser att det siprar lite olja där, har nog kommit ut ca 3 droppar.
För övrigt så har hojen gått ca 3 tim, så jag vill inte ha några olje läckage.

Hej hopp!

Säker på att det är där det kommer ifrån? Det brukar svettas ut lite olja från ett vent. hål strax ovanför, sen rinner det ner.

Inte ens 10 inlägg i tråden på två år.Husaberg måste tillverka världens bästa hojjar:)

Säker på att det är där det kommer ifrån? Det brukar svettas ut lite olja från ett vent. hål strax ovanför, sen rinner det ner.

Samma för mig nu och min har gått ca 60 h nu.
Kan läsa i verkstadshandboken att om olja kommer ut från det lilla hålet strax framför vattenpumpen så är o-ringen till axeln för vattenpumpen dålig.
Det har kommit ett antal droppar, så det runnit ca 8 cm neråt.

Är det någon fara att köra vidare ett tag till, eller finns det risk att vatten går åt fel håll och in i oljan?

Samma för mig nu och min har gått ca 60 h nu.
Kan läsa i verkstadshandboken att om olja kommer ut från det lilla hålet strax framför vattenpumpen så är o-ringen till axeln för vattenpumpen dålig.
Det har kommit ett antal droppar, så det runnit ca 8 cm neråt.

Är det någon fara att köra vidare ett tag till, eller finns det risk att vatten går åt fel håll och in i oljan?
Ingen fara.Går tätningen till vattenpumpen så rinner vattnet ut genom samma skvallerhål också.

Någon som vet hur mkt olja husan brukar dra under 5 timmar? Köpte min husa i fredas å när jag bytte olja fick jag bara ut en halvliter:S medans de ska va 1 liter i...

Back