Vapen är heeftigt!

Dom smarta killarna som vet något om Airsoft verkar sova ikväll....Synd.

Soft airgun?

Varför inte gå med i skytteklubb och skaffa licens för ett riktigt vapen istället?

Varför inte gå med i skytteklubb och skaffa licens för ett riktigt vapen istället?

För att dom är lite för farliga.:rolleyes:

Classic army har airsoft med en hastighet på 100 m/s. Det tycker jag är lagom. Och med ett magasin med 450 kulor som kan avfyras helautomatiskt kan man nog ha kul med det vapnet. :)
Dessutom är dom gjorda i metall och har officiella tillverkarens märkning och serienummer och sådär. Heeftigt!^^

Varför tycker jag det är roligare att spela airsoft?

Vill jag skjuta riktiga vapen så hänger jag bara med far min som har ett stort antal vapen av riktiga pangare. Vilket jag gör ibland.

Sen att jämföra Airsoft med riktiga vapen är ju riktigt fjantigt. :)

Tiggro: Ska langa fram ett antal sidor, kommer senare under dagen. Ska bort nu, så därför...

Kolla på senaste AKM från Cyma. Riktigt trä och sjysst metall samt skjuter runt 130ms vilket är ganska perfekt! :tummenupp

www.gunnerairsoft.com

www.airsoftbutiken.com (eller se, nu)

www.uncompany.com

www.wgc.com

www.roligt.nu

Last edited:
det finns fjäder- och gasdrivna. dom gasdrivna ska vara riktigt elaka. givetvis går inte kulorna igenom huden. men det har mycket att göra med att det är lätta, runda plastkulor. laddar man en kraftig gasdriven med stålammunition kan den nog bli rejält farlig. men jag har inte så bra koll på det. tycker mest det är kul att skjuta lite på duvor och sådär. :)

Jag har en gamo PT 80 som jag har köpt heliumpatroner till, fy för jäklen säger jag bara, uppskattas gå över 200 m/s

Jag har en gamo PT 80 som jag har köpt heliumpatroner till, fy för jäklen säger jag bara, uppskattas gå över 200 m/s

"Gamo PT-80
En tuff kolsyremodell som du skjuter upp till 8 stycken vanliga diabolo kulor med. Kulorna laddas i ett trummagasin som sitter väl dolt under manteln. Magasinet är löstagbart och enkelt att byta mot t.ex. ett nytt fräscht fulladdat magasin. Räfflad pipa. Tumsäkring. Avtryckare med ”double action”. Kaliber 4,5 mm. Justerbart bakre sikte. Utgångshastighet 125 m/sek. Längd 185 mm. Vikt 0,45 kg.
"

200m/s kommer du aldrig upp i med den pistolen.

www.combatzone.se och www.cabom.se brukar jag beställa ifrån.

Cobom är dock snabbare, jag och några polare beställde samma dag och jag fick min Famas dagen efter medans dom fick vänta i 2.5 vecka typ.
Vi brukar köra krig på helgerna och alla har seriösa automatvapen.

Helrätt, softairguns ÄR leksaker.:tummenupp :tummenupp

Wow, en leksaks-battle. Go for it!

Klart det är leksaker, det är ju kul saker. :tummenupp

Men ni som tar upp luftgevär, vad är det som är ballt med en bössa som skjuter 199m/s där? Bara gå in på hobbex och köpa en för tusenlappen så har man ju det...

Gammal klassiker:
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zJNv1Ct2XUI&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zJNv1Ct2XUI&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Bryt inte dessa regler!!11one!1 :tungan
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jFYQwX2EayE&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jFYQwX2EayE&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
[QUOTE
Jag klarar att kasta upp 1 lerduva med handen och pricka den... men det här var något annat.:yoparty[/QUOTE]

2 duvor har man lyckats med några gånger men steget till fler duvor e långt, man ska vara ruskigt snabb för att hinna med.

2 duvor har man lyckats med några gånger men steget till fler duvor e långt, man ska vara ruskigt snabb för att hinna med.

Det kan vara rätt bra om man har en halvautomat i så fall, man får kasta bra högt om man ska hinna bryta en bock och ladda om:gnissla

Till tråden:

Jag har alltid gillat vapen, nån sjuk grej bara. Gillar känslan av en pistol, med skönt fördelad vikt, i handen:näsblod Funderade på att köpa replikan av Beretta F92 som dem har på Hobbex, bara för att liksom, men den hade rätt skev viktfördelning, och så såg det ut som att en liten kinesisk kille med reumatism hade målat den svart med en 35cm-roller:näsblod
Det är svårt att hitta en airsoftpistol som väger över kilot till ett "ok" pris:huvet

det var några år sen man hölls med Airsoft, innan så lirades det Paintball, Helaut Ängel med luft... å vilka tider.. :nostalgisk

sen övergick man till airsoft för att pb började kosta lite för mycket,

helt plötsligt hade jag en psg-1 med diverse väss, och kröp runt i militärkläder i skogen, det var riktigt bra tröck i den bössan kan jag lova :D

Rubriken lyder: Vapen är häftigt.

Det är inga vapen du kollat på pöjk, det är ärtbössor.
Gå med en skytteklubb och få skjuta vilken ordentligt bössa som helst.

Visst dom går inte skjuta på lillebrorsan med om man vill ha kvar honom, men fint som snus att dra iväg några magasin.

Back