Vapen är heeftigt!

Gå med en skytteklubb och få skjuta vilken ordentligt bössa som helst.

.

Jo så är det. Nästan iaf. Det är ju iaf i min klubb rätt mycket nötande med luftpistol innan man ens får skjuta 22:a. Dessutom förutsätts det att man ska vara med i nån slags gemenskap där fast man inte vill. Alldeles för många torrbollar som håller på med skytte. Sen är det ju tyvärr förbjudet med automatvapen. Killen kanske borde gå med i hemvärnet istället, fast där finns väl ännu fler nördar än i skytteklubbarna.

Ah, det skulle vara som i USA där man bara glider in och hyr ett riktigt vapen och drar några salvor utan att behöva ställa upp på städdagar och annat tråkigt.:tungan

Jo så är det. Nästan iaf. Det är ju iaf i min klubb rätt mycket nötande med luftpistol innan man ens får skjuta 22:a. Dessutom förutsätts det att man ska vara med i nån slags gemenskap där fast man inte vill. Alldeles för många torrbollar som håller på med skytte. Sen är det ju tyvärr förbjudet med automatvapen. Killen kanske borde gå med i hemvärnet istället, fast där finns väl ännu fler nördar än i skytteklubbarna.

Ah, det skulle vara som i USA där man bara glider in och hyr ett riktigt vapen och drar några salvor utan att behöva ställa upp på städdagar och annat tråkigt.:tungan
Pistolskytte är en magnet för knepigt folk.
Älgbana eller lerduvor är betydligt skojigare.

Pistolskytte är en magnet för knepigt folk.
Älgbana eller lerduvor är betydligt skojigare.

Lerduvor verkar rätt kul ja. Vet inte ens vad som menas med älgbana, är det såna där tavlor som åker från sida till sida? Vad skjuter man med då, älgstudsarn?

Var med i en annan klubb för många år sen, orkade gå dit 3 ggr innan jag tröttnade på alla muppar. Jobbigt när man inte har nåt gemensamt. Dessutom verkar det alltid finnas olika falanger inom mupparna som är lite i luven på varann. Har hört det från andra också. :D

Jag kan kasta upp tre.
Utan att pricka dem.

Hehe :tummenupp

Last edited:
Vet inte ens vad som menas med älgbana, är det såna där tavlor som åker från sida till sida? Vad skjuter man med då, älgstudsarn?
Äggsagtemundo.
Skytte mot rörligt mål är riktigt skoj.
Lerduveskyttet är dessutom relativt billigt.
1,50 smällen plus 0,60 till 1 spänn per duva.
Att mosa iväg klass ett skott på älgbanan blir snabbt dyrt.
Billigaste övningsammunitionen kostar sisådär 7spänn smällen, men då måste man skjuta in bössan för övningsammo först, samt skjuta in för jaktammo efter.
Skjuter man med jaktammo, så kostar det sisådär 17-20 spänn smällen...

Är man snål och gillar kulskytte, så rekomenderar jag .22a.
Billigt och roligt att skjuta sönder frukt med jaktammo.

Äggsagtemundo.
Skytte mot rörligt mål är riktigt skoj.
Lerduveskyttet är dessutom relativt billigt.
1,50 smällen plus 0,60 till 1 spänn per duva.
Att mosa iväg klass ett skott på älgbanan blir snabbt dyrt.
Billigaste övningsammunitionen kostar sisådär 7spänn smällen, men då måste man skjuta in bössan för övningsammo först, samt skjuta in för jaktammo efter.
Skjuter man med jaktammo, så kostar det sisådär 17-20 spänn smällen...

Är man snål och gillar kulskytte, så rekomenderar jag .22a.
Billigt och roligt att skjuta sönder frukt med jaktammo.

Hmm, intressant. :tummenupp

Tänker på "Schakalen", det där med frukten.:D

Hehe, snacka om det... var i Oklahoma i somras och drattade in på en range. Fjorton glada skandinaver och jänkare blandat. En person visade körkortet. Sedan kunde vi peka på ett rejält urval under glasdisken och plötsligt stod man där med en Colt 1911 och en ask ammo.

Jag frågade om de inte var nervösa för att vilken knäppskalle som helst kunde stå där med en laddad puffra. Killen bakom disken svarade att det var han inte, eftersom hela affären var full med beväpnade människor. Ja jisses.

Kul eftermiddag, tror jag hann med alla de grovkalibriga handpuffrorna. Dagen efter insåg jag att de enda kläder jag hade att flyga till SF via Denver i var totalt inpyrda med krutrester. :gnissla

Dessutom sålde de i princip allt det roligaste av automatkarbiner, bull pups och annat man bara sett på bild, bara att känna sig igenom sortimentet. Spärrat till halvautomat fick man köpa vad som helst vad det verkade.

Är det någon som vet vad det är för märke på geväret som han Tom Knäpp skjuter med, jag tror inte han nämnde det? :va

Sist jag var i U-landet så ville en kille på en vapenshop hemskt gärna sälja på mig en Glock, men jag förklarade att det inte gick eftersom jag var turist.

Det var ingen fara, han skulle bakdatera en ansökan åt mig så att den skulle gå igenom, dessutom erbjöd han sig att posta Glocken i delar åt mig hem sedan.

Serviceinriktad kille!

Last edited:
Var med i en annan klubb för många år sen, orkade gå dit 3 ggr innan jag tröttnade på alla muppar. Jobbigt när man inte har nåt gemensamt. Dessutom verkar det alltid finnas olika falanger inom mupparna som är lite i luven på varann. Har hört det från andra också. :D

Det är exakt det som hindrar mig från att gå med, verkar finnas duktigt med muppar. Hade en 45 årig praktikant med mig i våras, tungt nötig snubbe och tävlingsskytt.

Är det någon som vet vad det är för märke på geväret som han Tom Knäpp skjuter med, jag tror inte han nämnde det? :va

Naturligtvis, så är såväl Tom Knapp som Jocke Smålänning sponsrade med bössor, ammo och duvor.
Lite roligt att se kulturskillnaden.
Tom framhåller bössan - Särskilt nyaste modellen är överlägsen allt.
Jocke smäller på med gammalt skrot (från Benelli), som han justerar genom att böja den med knät.
[YOUTUBE-ID]Mg02zTLqUmY[/YOUTUBE-ID]

Hehe, snacka om det... var i Oklahoma i somras och drattade in på en range. Fjorton glada skandinaver och jänkare blandat. En person visade körkortet. Sedan kunde vi peka på ett rejält urval under glasdisken och plötsligt stod man där med en Colt 1911 och en ask ammo.

Jag frågade om de inte var nervösa för att vilken knäppskalle som helst kunde stå där med en laddad puffra. Killen bakom disken svarade att det var han inte, eftersom hela affären var full med beväpnade människor. Ja jisses.

Kul eftermiddag, tror jag hann med alla de grovkalibriga handpuffrorna. Dagen efter insåg jag att de enda kläder jag hade att flyga till SF via Denver i var totalt inpyrda med krutrester. :gnissla

Dessutom sålde de i princip allt det roligaste av automatkarbiner, bull pups och annat man bara sett på bild, bara att känna sig igenom sortimentet. Spärrat till halvautomat fick man köpa vad som helst vad det verkade.

Låter trevligt! :tummenupp

Det är exakt det som hindrar mig från att gå med, verkar finnas duktigt med muppar. Hade en 45 årig praktikant med mig i våras, tungt nötig snubbe och tävlingsskytt.

Jag ska försöka stå ut tills man får licens för 9mm och egen nyckel till banan. Sen är det fanimig inget mer fjäsk för dom j-a töntarna. Deras nördskämt kan dom behålla för sig själva också.

Tyvärr fungerar det som svenska skolan, skjuter man bra måste man ändå vänta in resten. Och alla har inte direkt talang för det(för att uttrycka det snällt), så det tar sin tid.:rolleyes:

Last edited:
Back