Vapen är heeftigt!

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Jag vart inne med min bror på Hobbex en runda idag. Blev att kolla på lite soft-airguns när vi ändå vart där.
Jag såg en H&K Mp5 från Marui. Blev lite nostalgisk när jag såg den.
Vart köper man soft-airguns bäst? Ska gärna vara just Marui eller andra välgjorda modeller då utseendet är det viktigaste. :)

hobbex, eller?:va

Har själv ett par 3 riktiga bössor. Varav en från TM (Tokyo-Marui). TM är en standard för en bössa med godkänd/standard-kraft samt god kvalitet.

Numera är det dumt att köpta TM. Köp billiga kinakloner istället (Jing Gong, Cyma, m.m.). De har lika bra kvalitet samt bättre kraft i standardutförande och även ofta lite grövre prylar inom sig (metalldrev).

När du pratar om att utseendet är viktigast är knappast ditt första val TM. Har alltid varit ren plast.

Är det utseende så kolla på t.ex. en Classic Army. Ren metall där det ska vara metall. Mycket bättre känsle i vapnet. Det enda negativa med CA är att det inte är bästa bössan att trimma. :)

Kika även på de nya versionerna av ICS, mycket metall fast ännu bättre prestanda.

Men är d bättre drag i Airsoft än vanliga luftgevär typ? Och hur många m/s får man på en Airsoft som är trimmad?

Eftersom Airsoft först och främst är gjort för att skjuta på människor med så lär dom väl inte vara som ett kraftigt luftvapen?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Airsoft

det finns fjäder- och gasdrivna. dom gasdrivna ska vara riktigt elaka. givetvis går inte kulorna igenom huden. men det har mycket att göra med att det är lätta, runda plastkulor. laddar man en kraftig gasdriven med stålammunition kan den nog bli rejält farlig. men jag har inte så bra koll på det. tycker mest det är kul att skjuta lite på duvor och sådär. :)

det finns fjäder- och gasdrivna. dom gasdrivna ska vara riktigt elaka. givetvis går inte kulorna igenom huden. men det har mycket att göra med att det är lätta, runda plastkulor. laddar man en kraftig gasdriven med stålammunition kan den nog bli rejält farlig. men jag har inte så bra koll på det. tycker mest det är kul att skjuta lite på duvor och sådär. :)

Jamen vafan, du kan ju inte skjuta på duvor med någon töntig jävla "air soft".
Vad fan tror du? Och snubben som tror att airsoft går hårdare än valfritt luft gevär/pistol gå och lägg dig.

-"I've got what you need."

I proudly present.. The Atchisson Assault Shotgun.

[YOUTUBE-ID]hhstuvzMiB0[/YOUTUBE-ID]

inte fan vet jag om 80 m / sec är bra jag skiter i villket jag drar er på min moppe ändå lol!!!! :D

Back